Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Fred
Ah, jag uppfattade inte att du skrivit att du sprättat fram kablarna...sorry att jag missade det.

Den svarta kabeln kan ju vara boven i dramat. Kurtoua skrev ju att den är gemensam jord för de grejer som strular för dig så det ligger nära till hands att misstänka den.

Ett tips till dig och alla andra som inte har egna garage att meka i: Jag åker ofta till det lokala köpcentrets garage när det är mörkt och kallt ute! Perfekt att stå och fixa några timmar om man hittar ett lite avskilt hörn. Oftast inte så kallt, garanterat regnfritt och har man tur så hittar man bra belysning också! :D
av Mickevolvo
Hej
Larmtråden i bakrutan är ansluten till bakluckekontakten som säger att luckan är öppen.

Dom är kopplade i serie. Kontrollera så att larmtrråden i bakluckan är hel.

Mvh
Micke
Användarvisningsbild
av CarMan
Jag uppfatta inte heller att du kollat habelhärvan.

jag har inget mer i huvet.
Skulle jag var på jobber skulla jag tagit fram ett kopplings schema och mätt allt som har med systemet att göra, då hitar man alltid felet tillslut.
av mollan
Hej igen !

Problemet löst :D :D :D

Nu har jag med hjälp av en strömtjuv ( tror jag det kallas ) kopplat in mig på den lite grövre svarta kabeln precis efter skarvkontakten vid bakre stolpen, dragit den nya kabeln
paralellt med kabelstammen till bakluckan och kopplat in den på minussidan på defrosten och vips så funkade allt normalt igen.

Det var som de flesta här på forumet var inne på, kabelbrott vid gångjärnet till bakluckan. Det som gjorde det hela knepigare var att det inte syns ett skit på kabeln utanpå trotts att jag frilagt hela stammen, den var helt sonika av inuti.

Tack så jättemycket för hjälpen allihopa, ni är ovärderliga för en icke bilmek som mig.

Mvh mollan
Användarvisningsbild
av CarMan
ett tips till alla som flesöker med sumer & testlampor.

om en av koppartrådarna i en kabel är hel, o alla andra är tsasiga, så komemr summern visa att kabeln är hel. men när kabeln belastas så blir det enormt stort spänningsfall.

Jaha, ja, det är ju bra i sig. Den jag refere[…]

Vi har haft IF till våra bilar i flera &arin[…]

Har kollat men kan inte se någon kabel som &[…]

Jag gick in genom påfyllning i bakkant n&aum[…]