Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Steff 99
Oj oj..nu har många av Volvohandelns verkstadschefer en lååååååång resa att påbörja.
Användarvisningsbild
av bjornw
Visst har en del mkt att göra men ambitionen är ju helrätt! Det visar att Volvo tagit till sig av kritiken och startat igång ett konkret program. Klockrent!

Jag har fått väldigt bra service och bemötande sista tiden så det ska nog inte vara något problem här i stan.
Användarvisningsbild
av Doffen
Tro om dette er noe som gjelder Volvo generellt eller om det bare gjelder i Sverige.
Ser jo f.eks CAN-BUS systemene i bilene idag, svært følsomme for feil og kan titt og ofte trenge en oppdatering.
av RCE
Det här var ju bra nyheter! Det kändes ett tag som om många Volvo verkstäder var farligt nära att hamna i den position som skakade om WV för ett antal år sedan.
av perhall
Det här med uppdateringar är grymt smart. Det är ju värt minst 1000 kr per service att veta att man har senaste mjukvaran. Bara en sån sak som att tidiga V70II inte har park-varnaren på skärm men sen fick det - vad glad ägaren blir efter första servicen när p-varnaren visas på skärmen. Eller det går plötsligt att behålla färddatorläget. Eller bilen drar mindre soppa. Eller automaten växlar mjukare... och argumentet servad på Volvo-verkstad kommer att bli starkare! Tänk en S80 2,5T-07 22 000 mil som varit på Volvo istället för Mekonomen - klart att en del saker är bättre med nyare mjukvara./PH
Användarvisningsbild
av P1800
Hämtade bilen från första årsservicen för två veckor sedan. Inget serviceprotokoll, bara en faktura. När jag frågade efter protokollet en vecka senare så visa det sig att den utlovade glasbehandlingen inte utförts. Inget nämns helleri protokollet om ny mjukvara. Även detta skulle man få vid service fram till 31 oktober enligt Bilas utskick som jag fick i brevlådan innan jag bokade. Varför lova att göra saker och sen inte göra detta? Bra att Volvo centralt höjer ribban!
Användarvisningsbild
av Guligan
P1800 >> vad pinsamt ! Kommer du åka tillbaka för att få glasbehandlingen gjord eller låter du saken bero?
Användarvisningsbild
av leiwi
Är det verkligen så att dom tänker sluta lura oss nu och verkligen göra allt som dom tar betalt för , fantastiskt om det var så lätt att åtgärda detta genom att bara byta namn till service 2.0, nja vågar nog inte lita på det för min egna del . tanken som slår mig är att kanske det kommer en uppdatering till Service 3.0 ...............
Undrar hur många kupefilter som dom har på "plussidan " som inte blivit bytta tex
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 7

Ja det är en total djungel där ute, inte[…]

En D2 skulle jag säga. Ligger på 0,45 m[…]

När jag svänger ganska kraftigt, tex i e[…]

Hejsan, köpte mig en V60 T3 2011 idag, och te[…]