Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

jag kanske formulerade mig lite dåligt :roll: menar där slutsteget sitter, i trägolvet sen dra alla kablar under trägolvet så dom inte syns fören dom kommer upp till steget.
Michaelvecel skrev:Jag har 4 vinterdäck på fälg, dubbade med bra mönster. Har ingen användning av dem och det börjar likna däckhotell på gården. Tror de passar till ditt vrålåk, kan kolla upp det, om du vill ha dem?
tack men jag var nyss och hämtade en uppsättning, 240fälg igen :roll: men den nyare modellen :lol: 7-8mm kvar, fick ge 650kr :)
var ute och körde in vinterdäcken med tjejen förut och tyckte bilen "hackade" när man gasa, så vi stannade till och så tänkte jag kolla tändkablarna, 2 cylinderns tändkabel hade hoppat av tändstiftet och går inte att trycka tillbaka så den fastnar utan ligger bara på tändstiftet nu. Så jag tänkte köpa nya tändkablar och även passa på att byta stiften, rotorn och fördelarlocket när jag ändå håller på.

Men har en liten fråga om Biltema, är dom sakerna dugliga där eller ska jag köpa allt på mekonomen eller liknande? tack på förhand / Dahlen
jag har inget emot biltema. har endast en dålig erfarenhet och det är av en drivknut som small av efter en månad. men mängder med bra erfarenheter..

kanske om jag hade en nyare bil att jag valde orginaldelar, men när man lagar en bil som är över 10-15 år föredrar jag det billigare alternativet!
Körde med hela paketet på förra bilen och det funkade tills Kamremmen gick av.

Alltså Rotor fördelarlock kablar stift ja kort sagt nästan hela tändsystemet.
då blir det att försöka komma iväg och köpa det i veckan :) kom på att jag sett att jag har 4 st NGK BP7ES stift ligger, kan dom funka på min motor?
  • 1
  • 8
  • 9
  • 10
  • 11
  • 12
  • 28
740 som krånglar

På årsmodell -88B lyser aldrig mil[…]

Brukar det inte finnas möjlighet i dagens el[…]

Pilot Assist - finns det olika?

Min 2019 lägger av i 140 km/h, tror jag det &[…]