Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av ercmeister
Tja!
Har en s60 som typ äter lampor.. eller så är det något annat fel! För jag kör alltid med dimljusen+pos ljus på dagen! men efter ca 1 månad så dör alltid ljuset på passagerar sidan :o och drar då ut lampan och trixar lite och sen sätter tillbaka den så går den i 1 vecka till sen är lampan helt slut och jag måste köpa en ny... någon som vart med om detta? eller vet vad som är felet? :)
Användarvisningsbild
av gnestakalle
Kontrollera spänning i vänster respektive höger dimljuskrets. Om dom kan tändas även med avstängd motor så kollar du både med avstängd motor och med motorn igång.

Vad är det för typ av lampor? Var köper du dina lampor? Tillverkare?

Mvh GK
av ercmeister
okay! hur gör jag det då? rätt värdelös när det gäller el på bilar! :D vet iaf att de inte kan tändas när motorn är avstängd.

Dessa lampor är från xenonkungen som jag har i nu, xenonlook. Lamptyp är H1. Tillverkare vågar jag inte svara på!
Användarvisningsbild
av gnestakalle
Du får mäta spänningen med en multimeter mellan plus på respektive dimljus och jord i kaross. Är det original dimljus eller eftermonterade?

Mvh GK
av ercmeister
okej :) får be farbror göra det då, han är ju elektriker så han har nog lite verktyg för det! :) tack för hjälpen! det är orginal :)
Användarvisningsbild
av CarMan
Hur hårt sitter lampan i kabelskon. den ska sitta kvar på lamphållaren & vara trög att tabort.
av ercmeister
kontrollera spänningen igår, men va samma på bägge så det kan det inte vara! det som är knepigt är att om man drar ut lampan så funkar den tills man kört kanske 3km så slutar den funka :S och den lyser svagare än den andra.. ska kolla det där med om den sitter åt ordentligt så att plastsaken den sitter i inte har gått sönder
kabeldragning xc60 2016

Nu vet jag inte om det är likadant på x[…]

6000 mån känns bra månadspris f&o[…]

Jag fick information om att intervall oljebytet p&[…]

Styrservo V70 2010

Det finns en tryckgivare på servon som g&ari[…]