Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Helt ointressant för din del vad försäkringen täcker o inte täcker. Du har rätt till åtgärd, sen är det ju bara frågan om försäkringen ska gå in o betala eller firman du köppt hoss.
av Fred
Om det är någon försäkring som ska betala så är det firmans egna försäkring. Konsumentköplagen kan inte förhandlas bort, varken med egensnickrade garantier eller några andra försäkringar.

Bilhandlare försöker ofta förvirra kunderna med egna garantier, så som 3 mån trafiksäkerhetsgaranti eller annat...men detta är alltså bara rökridåer som ska leda bort kunder ifrån Konsumentköplagen.

Läs gärna på lite här: Konsumentverket innan du tar upp saken med bilfirman igen. Är man påläst så har man alltid ett överläge, kunskap är makt! :twisted:
Pratade nyss med dom.

Jag sa att jag hittat en cd spelare via en skrot för ca 2 lakan.. och om dom står för det, så monterar jag den själv.. Han sa att han skulle kolla med chefen, om dom nu skulle göra det för "goodwill" och att jag skulle återkomma på måndag..

vi får väl se
Se upp så inte du får stå för om den utbytta CD:n går sönder ganska snart. De ska stå för allt då det är 6 månaders garanti enligt konsumentköplagen.
Om du monterar så ska det framgå av något skriftligt att de behåller ansvaret.

mvh Roland
Marcer skrev:Pratade nyss med dom.

Jag sa att jag hittat en cd spelare via en skrot för ca 2 lakan.. och om dom står för det, så monterar jag den själv.. Han sa att han skulle kolla med chefen, om dom nu skulle göra det för "goodwill" och att jag skulle återkomma på måndag..

vi får väl se
glöm inte att de skall laddas mjukvara men givetvis skall du bara lämna bilen och få tillbax den med fungerande cd dom har med all säkerhet dragit av det när förra ägaren byta in bilen och det stod säkert på info lappen med pris och utrustning att bilen hade radio med cd
av Fred
Försäkra dig om att du kan lämna tillbaka stereon till skroten om den inte passar din bil! Det är ett mysterium vilka stereor som passar och vilka som inte gör det...inte ens de som servar originalstereos kan svara på vilken som passar. Jag pratade med experten på Bilia Haga Norra och han visste inte heller...man får chansa och se om det går blev hans svar.

Jag hade tur så min 803:a lirade helt utan problem, jag behövde inte ens ladda någon mjukvara! Andra behöver mjukvara och för vissa har det inte fungerat alls.

Tänk också på att om du skaffar en 803:a så måste du ha ett slutsteg för att få något ljud i i högtalarna (utöver centern).

Mvh
/Fred
Marcer skrev:Pratade nyss med dom.

vi får väl se
Snacka om att vika ner sig.

Bilfirman måste skratta hela eftermiddagen. Det är härligt med kunder som står på sig. :wink:
Tja, må va.. Men hellre det än inget. ?
eftersom han kör stenhårt på trafiksäkerhetsgaranti. Vi får se vart det leder.
Som sagt, jag har inte vikt mig, har haft en del turer med den försäljaren nu. och vid tre tillfällen har han sagt, - Nu är vi klara med varandra, tack o hej.. :P
Fred skrev:Försäkra dig om att du kan lämna tillbaka stereon till skroten om den inte passar din bil! Det är ett mysterium vilka stereor som passar och vilka som inte gör det...inte ens de som servar originalstereos kan svara på vilken som passar. Jag pratade med experten på Bilia Haga Norra och han visste inte heller...man får chansa och se om det går blev hans svar.

Jag hade tur så min 803:a lirade helt utan problem, jag behövde inte ens ladda någon mjukvara! Andra behöver mjukvara och för vissa har det inte fungerat alls.

Tänk också på att om du skaffar en 803:a så måste du ha ett slutsteg för att få något ljud i i högtalarna (utöver centern).

Mvh
/Fred
Det är en Hu-650 jag har nu.. och jag har hittat en likadan.. men om man måste fixa med mjukvara vet jag inte.

Mvh Marcus
Marcer skrev:Tja, må va.. Men hellre det än inget. ?
eftersom han kör stenhårt på trafiksäkerhetsgaranti. Vi får se vart det leder.
Som sagt, jag har inte vikt mig, har haft en del turer med den försäljaren nu. och vid tre tillfällen har han sagt, - Nu är vi klara med varandra, tack o hej.. :P
Ta ett snack med kommunens konsumentrådgivare innan du gör avslut med bilfirman.

Klart som fan att bilskojaren önskar dig, tack och hej.
För han vet ju om sitt ansvar. Det enklaste för honom är ju att vara otrevlig och svamla om trafiksäkerhetsgaranti. Konsumentköplagen kan han inte förhandla bort hur som helst.

Men kliver man ut på banan och tror att matchen redan är förlorad innan man spelat. Då är man också loser.

Menar du temperaturen i kupén? Det är […]

Läste på Facebook att erbjudandet skull[…]

Abs ring bak V50 AWD

AK24.se. hela drivaxel för 1469 kr

Har du bytt till en "annan" stol s&ari[…]