Forum för ekonomiska frågor som rör volvoägandet, t.ex. försäkringar, garantier, trygghet, verkstäder, lån et.c.

Moderator: Moderatorer

av TPH
Jag vet inte hur det funkar på andra Däckhotell, men på Bilia mäts ju mönterdjupet när hjulen lämnas in, sen innan varje säsång går man igenom varje hjul på lagret o kollar om det e snedslitet eller liknande eller ev. punktering plus mönsterdjup, om det skulle förekomma skickas det ett förslag om antal nya däck till kunden, om punka ringer man upp kunden o berättar läget om det går o laga eller ej o får det bekräftat från kund vad man ska göra.
Användarvisningsbild
av camaro69
Säsong :wink:
Användarvisningsbild
av CarMan
TPH skrev:Jag vet inte hur det funkar på andra Däckhotell, men på Bilia mäts ju mönterdjupet när hjulen lämnas in, sen innan varje säsång går man igenom varje hjul på lagret o kollar om det e snedslitet eller liknande eller ev. punktering plus mönsterdjup, om det skulle förekomma skickas det ett förslag om antal nya däck till kunden, om punka ringer man upp kunden o berättar läget om det går o laga eller ej o får det bekräftat från kund vad man ska göra.

Jag tror det är så man göra på alla ställen.
vitsen med däckhotell är ju att kunden själv inte ska behöva tänka. ingen återvänder väll till ett däckholett där han när han lägger på däcken själv måste märka att däcken är i behov av byte, o då boka en tid nån veck fram...

Nä har man däckhotell så har dom koll på däckens skick & ringer om risförslag i god tid innan däcken ska på om det är nåt däck som behöver bytas.

(så det är ju mer än bara en parkeringsplats man betalar för)
Användarvisningsbild
av epostaren
Jag har beställt en ny Volvo V70 2,5FT och valde till Servad hela vägen Extra för 199:- per månad. Har betalat 60:- per månad för bara däckbyte o förvaring på annan däckverkstad och 44:- per månad för assistans förut, så nu kan man säga att jag får service o lånebil för 95:- per månad, vilket är otroligt billigt
Innehåller:
Serviceavtal 3 år
Fri assistans i 3 år
0:- i självrisk vid stenskottslagning
Personlig servicetekniker
Mjukvaruuppgrad. vid service
Serviceinkallelse
Däckhotell
Lånebil vid service

Min V60 D3 Classic tillverkad 2017-11 har då[…]

Motorn tappar kraft och dör.

Ja ja får kanske göra det men det vore […]