- tis 28 sep 2010, 15:59
#450157
Ska lämna in en topp på trimning nu och undrar hur mycket blocket tål innan något havererar.
Tex så funderar jag på att ändra varvstoppet i boxen så det maxat 8000rpm, men hur mycket planing av toppen klarar stakarna av?
Killen som ska fixa med toppen kan det mästa men han måste veta vad motorn tål så han inte lägger ner jobb på toppen så motorn rasar.
Kommer förmodligen att bli ett extraktorgrenrör på med sen.
Han kommer att ändra om i förbränningsrummen o porta kanalerna o behövs det så monteras även större ventiler.
Sen blir det en kam efter vad som är lagom till toppen o att bilen släpper på ettan tvåan och trean när man lägger i växeln, just nu så släpper den på ettan och bara ett litet lätt däck tjut när man lägger i tvåan.
Tex så funderar jag på att ändra varvstoppet i boxen så det maxat 8000rpm, men hur mycket planing av toppen klarar stakarna av?
Killen som ska fixa med toppen kan det mästa men han måste veta vad motorn tål så han inte lägger ner jobb på toppen så motorn rasar.
Kommer förmodligen att bli ett extraktorgrenrör på med sen.
Han kommer att ändra om i förbränningsrummen o porta kanalerna o behövs det så monteras även större ventiler.
Sen blir det en kam efter vad som är lagom till toppen o att bilen släpper på ettan tvåan och trean när man lägger i växeln, just nu så släpper den på ettan och bara ett litet lätt däck tjut när man lägger i tvåan.
245 GL 90:a Super Vulvan, 245 GLT 84:a Super Vulvan 2, 244 DL 86:a Super Vulvan 3, 244 GL 87:a Super Vulvan 5, 244 DL 86:a Super Vulvan 6, 360 GL 87:a Super Vulvan 7 -> Detta är bara början...