Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Bosa
Vintern är en härlig tid, ger inga större problem för min bilkörning men däremot så kan man plocka fram skotern vilket inte är brukligt sommartid. En fin vinterdag och sätta sig på skotern och dra upp till stugan är banne mig inte dumt, eller bara ge sig ut på en tur funkar också. :)
av *pettson*
av nån anledning vill man ha snö, kommer ingen så är vintern förstörd, kommer det bara nån decimeter på hela vintern så förbannar man det.. Kommer det två decimeter är det tråkigt.. kommer det tre, ja då är det ju mindre kul, kommer det en halvmeter ja då är det roligt och lockar barndomsminnen... en halvtimma tills det är dags att försöka få fram saker ur snön eller liknande..

Nej, jag har nog hatkärlek till snö. I vissa situationer är det mysigt. I andra är det ett helvete.. Stället där vi bosatt oss är väl mest betecknat som: om sommaren idyll, om vintern satans håla..
Närheten till badplatser och vatten, närhet till min egen skog och mina ängar. Om vintern öppet med iskalla vindar rakt in från sjön, och inget som hindrar snö ifrån att följa med i massor. Ingen risk att man vaknar och att det INTE är igensnöat/blåst. :wink:
Användarvisningsbild
av ~Kalle~
Längtar efter snön :wink: Det blir vitt och ljust. Bilen går tystare på snön. Härligt med en solig vinterdag då man kan ta skoter upp till berget och grilla korv 8)

/Kalle
Användarvisningsbild
av camaro69
Fy f-n för snö och kyla.

Det räcker om det är snö över julen för barnens skull.
Vill man se och uppleva snö, kan man ju åka till Lappträsk. :wink:
av llesrof
Nightmare89 skrev: Dock så kan den ju vara kul me dom man har en lek bil :-)-)
Det är därför man köper sig en XC70. Den funkar dock bra även på sommaren :mrgreen:
Användarvisningsbild
av Nexus
Härligt med snö. Jag älskar vintern (D)
Antingen ska det vara mycket snö eller ingen alls. Så kul när alla blir överaskade oj blev det vinter iår igen. Kan man inte köra som vanligt då med sommardäck :roll:
Användarvisningsbild
av VolvoB20
llesrof skrev:
Nightmare89 skrev: Dock så kan den ju vara kul me dom man har en lek bil :-)-)
Det är därför man köper sig en XC70. Den funkar dock bra även på sommaren :mrgreen:
Jag har XC70 men det hjälper inte mycket.....

Snön ligger ju bara kvar i 30 sekunder på vägen. Sen har den förvandlats till en sörja som har förjande recept.

1/4-del Högkorrosivt salt.
1/4-del Nedmald slipande stenfyllnad från vägen slitageskikt.
1/4-del Nedmald bitumen-asfalt-binndemedels massa som kletar fast på allt.
1/4-del Nedmalda metallfragment från dubbar som rostar fast i lacken

Hur kan det vara kul att köra i denna ävja som blockerar sikten och totalsabbar bilen.

PS: Snöskoter går ju inte att åka här i södern. DS
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 7
Volvo 740 fördelare

Är det lh2.4 i nya motorn så borde de v[…]

Värme i kupén laddhybrid

Vad har du för tillskottsvärmare är[…]

Ja , det är enkelt att jobba med vänster[…]