Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Tartryffel
Säkert en enkel fråga men ändå :)

När jag låst upp och startat min bil (V70 D5 -08) så är rutvärmen på. Stänger oftast av den direkt men nästa gång är den ändå på, vad beror det här på?
Ganska säker på att det inte varit så här under sommaren.
Användarvisningsbild
av 164E
I alla fall på MY10 (vet ej hur det var tdigare) kan man välja autoavfrostning i menyn under Klimatisntällningar. Avising av backspeglarna ingår då också.

Sid 90 i 10-ans instruktionsbok:
"Bakrutan avimmas/avisas automatiskt om
bilen startas i lägre yttertemperatur än +9 °C.
Autoavfrostning kan väljas under
Klimatinställningar Autoavfrostning bak.
Välj mellan På eller Av. "
Användarvisningsbild
av palmqvist
Stämmer bra det, har det på min oxå märkte jag nu när det blev lite kallare ute. Har dock inte varit inne o letat i menyerna om man kan slå av det...
av lobbysleeper
Steff 99 skrev:Det är väl så att ni valt till "fuktsensor" till era bilar !!
Det vore roligt i och för sig, kan vara de enda i landet i så fall :wink:
av Steff 99
lobbysleeper skrev:
Steff 99 skrev:Det är väl så att ni valt till "fuktsensor" till era bilar !!
Det vore roligt i och för sig, kan vara de enda i landet i så fall :wink:
?:-/ inte , jag har det och haft det i andra bilar då går bl.a elbakrutan på med automatik !
av lobbysleeper
Ok, 3st i landet :wink:
Nej men, ofta har folk (och säljare) svårt att förklara vad den är bra till och vad den gör... Och vad det är som gör den värd de hundralappar den kostar. Men kul att du har den och är nöjd(?). :D
Åter till ämnet
Användarvisningsbild
av palmqvist
Det står inget om i instuktionsboken om att det är extrautrustning vad jag sett, o har heller inte beställt fuktsensor om det inte ingick i något av paketen, men det tror jag inte det gjorde.

Verkar som om det är standard numera så är nog betydligt fler än 3 som har det,
hittade en gammal tråd i ämmnet
http://www.jagrullar.se/forum/viewtopic ... a&start=20
av lobbysleeper
kostar fortfarande 850kr i "bygg din bil". Och jag tror inte alls det är standard numera, och nämns inte i min ordersedel heller.
Användarvisningsbild
av palmqvist
Så vi vet helt enkelt inte om vi har den o jag är lika glad för det, tycker i vilket fall att det inte spelar någon större roll om rutvärmen slås på automatiskt stör det så får man väl slå av den i menyerna :)

@yrrol3 , Vill du ha fancy skivor så bli[…]

Vad som händer om man bara har en USB-port ve[…]

230fk går snålt

En liten tanke jag har är om min turbo lä[…]

Kan man felsöka haldexen genom att ta ur s&au[…]