Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Lövet
viktore skrev:
andreas_lofgren skrev:Problemet med S60 är väl främst att den inte är bäst på något utan halvbra på allt? Ingen riktigt bra identitet som tilltalar köparna. BMW köper man för att den är körgladast, Audi köper man för fyrhjulsdriften, Mercedes köper man för komforten. Volvo köper man för vadå?

Hela det här säkerhetstjafset med att det ska plinga precis överallt och bromsas själv - det är ingenting som lockar mig det minsta i alla fall så jag hoppas inte att det är det som Volvo tror ska locka kunderna.
För att Volvo är halvbra på allt till - ett fördelaktigt pris.
Jag vet inte om den ligger så bra till där längre. En bekant håller på och köper en 320xd Touring med 17", halvskinn, xenon, hifi, pdc fram+bak, bluetooth, och den kommer han få ge 320' för.

En V60 D3, som då inte ens är fyrhjulsdriven, kostar 342 med motsvarande utrustning. Visst, då ska man räkna bort en del rabatt på V60 också säg 9% vid företagsköp, då kostar den 310'. Skillnad 10.000 och då är den som sagt framhjulsdriven.
av viktore
andreas_lofgren skrev:
viktore skrev:
För att Volvo är halvbra på allt till - ett fördelaktigt pris.
Jag vet inte om den ligger så bra till där längre. En bekant håller på och köper en 320xd Touring med 17", halvskinn, xenon, hifi, pdc fram+bak, bluetooth, och den kommer han få ge 320' för.

En V60 D3, som då inte ens är fyrhjulsdriven, kostar 342 med motsvarande utrustning. Visst, då ska man räkna bort en del rabatt på V60 också säg 9% vid företagsköp, då kostar den 310'. Skillnad 10.000 och då är den som sagt framhjulsdriven.
Det kan jag kvitta mot prisskillnaden jag får ge för en 335xDrive versus S60 T6, där rör det sig om 100' till BMWns nackdel. Att en bekant får vrakpris på en BMW som därför är lika billig som Volvo bevisar knappast din tes.

Volvo har alltid varit fördelaktigt prissatta jämfört premiumtyskarna och en av märkets stora fördelar ligger däri. Senaste tidens försäljningsstatistik tyder snarare på att Volvo inte är ute och cyklar med sin prissättning.
av Amli
Jag tycker oxå att Volvo har bra och prisvärda paket. Men S60 T6 bör nog ändå jämföras med 330 och inte 335 och då blir inte skillnaden riktigt lika stor.

Och jag vill poängtera att jag inte på något sätt tycker att S60 verkar vara en dålig bil som vissa på forumet vill få det till att låta bara för att man inte tycker att det är världens bästa. Vänd på steken och se hur många andra bilar i klassen som är "sämre" än just de 3 som det jämförs med. Det är de flesta skulle jag vilja säga...
Användarvisningsbild
av supersonic
Håller med här, tycker Volvo är på G! Men jag avstår köp tills det blir lite mer kassaskåpskänsla i V60. :-)-)
av Linqid
supersonic skrev:Håller med här, tycker Volvo är på G! Men jag avstår köp tills det blir lite mer kassaskåpskänsla i V60. :-)-)
Vad tycker du om ex A4 då? 3-serien tycker jag är solid rakt igenom när det kommer till upplevd kvalitetskänsla interiört. A4 däremot... plastigt och plottrigt. Aldrig förstått var man hittar "kassaskåpskänslan" som alla tidningar skriver om. Då är A6 betydligt bättre.
Användarvisningsbild
av Boromir2k
Att BMW inte skickar med en färgdisplay, utan svart/röd skitdisplay, såvida man inte betalar 23 000 är ta mig fan skandal. Vi lever 2010, vem fan vill sitta och trycka på en monokromskäm a la 90-tal? Vem är pundare nog att betala det? Skulle ni betala extra för att få färg på er lap top-skärm också? ?:-/

Sedan tycker jag Audis panel känns en aning plottrig. Även med nya displayen, som i sig inte är en höjdare heller. Rätt simpelt GUI -min Insignia slår den med längder t om. Av vår bilpark på jobbet (Audi, Opel, Volvo och SAAB) så har Audi dragits med flest verkstadsbesök. :-(O)

Är grymt imponerad av Volvos framsteg, prissättning och eftermarknad. Jämför bara deras bil-konfigurator med de andras. SAAB är nära men inte riktigt där. Sedan är vi lite rädda av oss här i Sverige av att vi blir placerade i ett svensson-fack om man kör Volvo och inte kan gömma sitt bristande ego bakom ett 'tuffare' varumärke. I Tyskland och stora delar av europa har Volvo fantastiskt högt anseende. Och det inte utan skäl.
av viktore
Amli skrev:Jag tycker oxå att Volvo har bra och prisvärda paket. Men S60 T6 bör nog ändå jämföras med 330 och inte 335 och då blir inte skillnaden riktigt lika stor.

Och jag vill poängtera att jag inte på något sätt tycker att S60 verkar vara en dålig bil som vissa på forumet vill få det till att låta bara för att man inte tycker att det är världens bästa. Vänd på steken och se hur många andra bilar i klassen som är "sämre" än just de 3 som det jämförs med. Det är de flesta skulle jag vilja säga...
På vilket sätt är inte T6 och 335 jämförbara menar du?
Användarvisningsbild
av XC90_Executive
Amli skrev:Jag tycker oxå att Volvo har bra och prisvärda paket. Men S60 T6 bör nog ändå jämföras med 330 och inte 335 och då blir inte skillnaden riktigt lika stor..

Hur tänkte du där?

335xDrive sedan 6MT (helt "naken") 306hk/400Nm - 430 000kr
S60 T6 awd 6GT Summum 304hk/440Nm - 394 000kr
av Lövet
Kanske han tänkte på faktumet att 335 är 17% snabbare än S60 T6 medans 330 är den modell som har samma acceleration?
av Lövet
viktore skrev: Volvo har alltid varit fördelaktigt prissatta jämfört premiumtyskarna och en av märkets stora fördelar ligger däri. Senaste tidens försäljningsstatistik tyder snarare på att Volvo inte är ute och cyklar med sin prissättning.
Enbart om du jämför listpriser som ingen betalar. Det finns helt klart en prisskillnad men den är långt mycket mindre än vad som är lämpligt för Volvos del.
http://www.bmw.se/se/sv/general/erbjuda ... anden.html Det finns ännu mer att få om du tar den som leasing.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 15
Varför byta? XC60

Ska du ha den mer skålade stolen så &a[…]

Frihjul på generatorn som gett upp...?

Dagens Blocket Bilar.

Ojoj. Här har det hänt mycket och jag ve[…]

Bytt Tankarmatur 240 1986