Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Hejsan, När motorn blir varm så missar den att tända på tomgång. Även vid körning men det märks inte på samma sätt, de sätter hela växellådan i gung istället eftersom jag har en automat.. så vibrerar.

När den e kall missar den inte, vad jag märker iaff. å ifall den gör det så är det betydligt mycket mer när den är varm.
EGR ventil är ju en kandidat men vet ej om jag har en sådan på min bil..

Är tändspolar på min bil så säg inte tändkablar eller fördelare är ni snälla :D Dom på garaget har en tendens till att säga det..
Kan ju vara någon tändspole som börjar bli dålig. Inte helt ovanligt man får byta de på våra bilar :|
Hur långt har den rullat. ? Är stiften bytta enligt service planen?
Grammse skrev:Kan ju vara någon tändspole som börjar bli dålig. Inte helt ovanligt man får byta de på våra bilar :|
Hur långt har den rullat. ? Är stiften bytta enligt service planen?
Stiften bytte jag för 100mil sedan, Köpte bilen nyligen så tyckte ett par tändstift kunde göra gott :)
Man kan väl känna om man startar upp bilen från att den är helt kall, och blir en spole varm fortare än dom andra så är den kass? alltså varmare än dom andra :P Den har gått 31 tusen mil =)
VIDA Mjukvara

Hej vänner! Kan man - utan legitim kopia av V[…]

Imma i strålkastarna

Xc60 2022 med imma på insidan av strål[…]

Styrleder till V70 T5 år 2000.

Kolla i tex. aeromotors.se och se om du hi[…]

Kom ihåg att bläsa utt EGR-köleren[…]