Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Joockeg
Tjena hittade en annan tråd om ämnet men den svarade inte exakt på min fråga och var lite för gammal för att bumpas. Behöver alltså hjälp med att ta bort handskfacket i min bil (850 GLT från 93). Har tagit loss de 6 skruvarna, och den lossnar där nere, men där uppe sitter den fast av panelen, där AC m.m. befinner sig, se bild. Ni ser var handskfacket slutar och panelen börjar, där tar det emot.

Bild

Facket sitter liksom under panelen och det verkar som Jag behöver ta bort hela panelskiktet? Eller går det att få ut facket på annat sätt? Hur tar Jag bort panelen för den delen?

Anledningen till att Jag tar bort handskfacket är för att Jag ska skapa en baslåde lösning där istället. Någon som har bra tips eller idéer till detta förövrigt?

// Jocke
Användarvisningsbild
av lerjan
Öppna handskfacket, ta bort skruvarna i överkant och underkant (6st) tag sedan en liten mejsel och stick in i de små spåren i luckan intill plaststopparna så dom släpper från luckan, sedan bara att dra ut handsfacket.. :D
av Joockeg
Lyckades få ut det, var inte alls så svårt som Jag trodde :D
Ska trycka dit en läder-klädd spånskiva med två små 4" koaxialer. Måste Jag göra det som en "låda"? Eller kan Jag bara såga ut en skiva som passar att ersätta luckan med, skruva fast högtalarna, såga ut ett litet utblås och sedan skruva dit den? Eller behövs någon sorts ljudreflektering?
Användarvisningsbild
av Emilio
Om du ska ha det som baslåda så tror jag du får bygga en för resonansens skull, kan aldrig tänka mig att du kommer få nån bra resonans i enbart handsfacket.
Styrleder till V70 T5 år 2000.

Det är inte så att du har en V70 av f&o[…]

Om du har en batteriladdare och en multimeter (vil[…]

Har ju bara AUX inte USB...

Har något konstigt el fel som kommer ibland.[…]