Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av JMH
Jag funderar på att beställa stänkskydd fram till nya bilen (V70 2,5 FT R-design som ska komma i början av december). Främst för att slippa rost från stensprut. Har läst att det kan bli rost ändå under stänklappen... Vet nu inte hur jag ska göra - tycker inte heller att stänkskydd är det läckraste tillbehöret till R-design!
av lobbysleeper
Beställ! (det har jag gjort, fram+bak) :-)-)
Användarvisningsbild
av palmqvist
Kör man mycket på grusvägar är det nog en god o billig investering för o spara lacken,
Har det själv på XCn

Är dock inte säker på att de finns till R-Design:
http://www.jagrullar.se/forum/viewtopic ... &sk=t&sd=a
Användarvisningsbild
av VolvoB20
lobbysleeper skrev:Beställ! (det har jag gjort, fram+bak) :-)-)
Brukar komplettera under monteringen med tätningsmedel/lim i mellan skärm/skydd så nöter det inte och inget grus/sand/salt kan komma in i mellan.
av lobbysleeper
På min nuvarande bil så monterades stänkskydden fram vid leverans av bilia, där sitter det en plastfilm mellan kaross och stänkskydd, så att det inte ska nöta mot varandra.
Dessa ingick inte när jag kompletterade själv med stänkskydd bak... (även om jag har för mig att de nämns i instruktionen)

Återstår att se om det funkar till R-design, samt om plastfilmen/skyddet följer med denna gång.
Men jag gissar att V50's bodykit ändrar mer jämfört med V70, så jag tror skydden passar V70 r-design. Det ser åtminstone likadant ut det lilla jag kollat där de ska fästas.
Användarvisningsbild
av P1800
Klisterlappar till stänkskydden bak ingick när jag köpte for någon vecka sen. Jag fick tre st av någon anledning, kanske därför någon av er andra blivit utan? ;-)
av JMH
Tack för synpunkterna! Antar att det blir stänklappar ändå då det förhoppningsvis skjuter upp rosten. Synd bara att det ska ta en evighet innan bilen levereras :|
Användarvisningsbild
av hollan
provade och montera stänklappar bak i dag på R-design men dom passar inte alls den nedre kjolen är både rakare och går längre ner än vanliga v70 visst går det att såga i stänklasen men de kommer inte se bra ut alls så jag hoppar bak och hoppas på att volvo tar fram skvättlasar till r-designen :cry:
av lobbysleeper
Ajdå... Gillar inte tanken på hur lacken slits av allt däcksprut där bak på en ny bil. Aja skönt att man valt ganska skonsam kulör jmf med t.ex vit.

Du dömer alltså ut passningen helt? Inte försöka modds för att få det att passa?
Elpriset

Vattenfall, 2023 sänkt till 16A, 2585kr 20[…]

Finns ju inget att spola på en manuell l&ari[…]

Registreringsskyltsbelysning var?

Nu har du fått många bra svar. Annars […]

AC problem V70 2016 D3

Då är det väl bara en felsökn[…]