Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av berntsvrede
hej.
har hitta en 855 som jag vill köpa men den startar ej nuvarande ägare påstår att det är en el grej bakom vänstra framlampan som e trasig. är det styrboxen han menar? eller kan det vara nått annat.
att tilläga pratar han dåligt svenska.
om det är styrboxen ska man köpa ny eller kan man få tag på en skrot. nån som vet ca pris på ny.

hälsn nicklas
av *pettson*
Det finns boxar att köpa, jag har nog ligger tror jag beroende på vad den heter. Men min åsikt är nog ändå att det finns så många 850s som faktiskt fungerar därute att du kanske bör sikta in dej på en annan. Det är inte så att det är nån sjuka på dom med trasiga boxar utan det tillhör sällsyntheterna. Det kan ske av två orsaker, den ena är otur. Den andra är enligt tesen friskt kopplat hälften brunnet. Då man inte vet vilket samt att man själv inte är skolad i varesej fordonselektronik eller mekanik och tillgången är god så kanske man bör tänka just enligt tes två.
av berntsvrede
Tanken var att eventuellt ha med en styrbox och testa med när man är där och kollar på bilen. ägaren påstår att den var stulen (styrboxen). undrar över placeringen? nummret på boxen är 0261204305..
nicklas
av *pettson*
berntsvrede skrev:Tanken var att eventuellt ha med en styrbox och testa med när man är där och kollar på bilen. ägaren påstår att den var stulen (styrboxen). undrar över placeringen? nummret på boxen är 0261204305..
nicklas
Okej låter ju lite lustigt att sno styrboxen..
Men jag ska kika.
av berntsvrede
tänkte på att det kanske är stöld larm på bilen så att det inte går att bytta styrbox utan att programera om nycklar och dylikt eller? vet ju att det är så på en del andra bilar.
nicklas
av *pettson*
berntsvrede skrev:tänkte på att det kanske är stöld larm på bilen så att det inte går att bytta styrbox utan att programera om nycklar och dylikt eller? vet ju att det är så på en del andra bilar.
nicklas
Tja startspärr finns det ju på den årsmodellen. Och programmera lär det väl bli till att göra.
Imma i strålkastarna

Xc60 2022 med imma på insidan av strål[…]

Styrleder till V70 T5 år 2000.

Kolla i tex. aeromotors.se och se om du hi[…]

Kom ihåg att bläsa utt EGR-köleren[…]

Tack, har kikat på den men ser verkligen ut […]