Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Vad sker för er om ni går ifrån bilen med motorn (tändningen) igång så långt att BT tappar kontakten och ni sätter er i bilen igen:

1. Telefonen synkar ihop igen sömlöst.
2. Meddelande på bilens display om att kontakten har brutits, ett tryck på ENTER synkar ihop enheterna igen.
3. Ingenting, endast en lursymbol visas i övre vänstra hörnet i bilens display.

För mej gäller det tredje alternativet, någon enstaka gång alternativ två.
Jag har raderat BT-profilerna i både bilen och telefonen (SE C901) ett flertal gånger och parat ihop dessa på nytt igen, men utan skillnad.
Synkningen fungerar däremot bra om man som vanligt sätter sej i bilen och sedan startar motorn.
Skulle vara intressant att veta om någon han en annan erfarenhet av detta.
Jag har för mig att jag aktivt måste gå in i menyn och koppla upp igen. Det gör du genom att trycka på "phone"-knappen i bilen och sedan gå in i menyn och välja din telefon igen.
MIn syncar upp sig automatiskt såfort jag kommer till bilen, även om den är igång o jag kommer utanför räckviden så synkar den upp sig när jag komemr tillbaka.

Sen att BT kopplingen dör alldeles för ofta under samtal är en annan sak :(

Enda gången min kan ha lite svårt att synka sig är när jag glömt att stänga BT headsetet innan jag startar bilen o stänger av det när bilen redan är igång...

Frugans Blackberry är dock en annan historia :-O)

SE Xperia X10
palmqvist skrev:
Sen att BT kopplingen dör alldeles för ofta under samtal är en annan sak :(

SE Xperia X10
Detta är X10's fel. Android 1.6 orsakar detta. Får hoppas att nästa veckas uppdatering till 2.1 åtgärdar detta.
Hoppas kan man ju alltid göra :lol:
palmqvist skrev:Hoppas kan man ju alltid göra :lol:
Har hittills inga problem med synkningen (bilen levererades igår så jag har inte hunnit testa så mycket), men två frågor:

1. Det verkar som att min motor måste vara igång för att jag skall kunna använda telefonen i billäge. Stämmer det eller är det någon inställning? Verkar lite konstigt tycker jag.
2. Går det koppla synkningen till vilken nyckel som används? Frugan och jag kommer ha var sin nyckel. Det vore ju förträffligt om den kunde synka mot den telefon som vars "ägare" stoppar in sin nyckel i startläge.

MVH
/Sverre
1. Jo det stämmer att motorn måste vara igång för att den skall synka automatiskt, tror dock att du kan tvinga igång den genom att sätta på tändningen o sen manuellt välja din telefon. Misstänker att det beror på att BT enheten inte vill störa ett ev pågående samtal när man bara sätter sig i bilen o trycker in "nyckel" när du sen startar så går även synkningen igång.

2. ni får tyvär gå in o välja mannuellt vilken telefon som skall användas, tror den väljer 1-5 vilken som skall synkas då bilen startas. Kan dock bero på att frugan väldigt sällan kör min bil (hon tycker den är förstor och går förfort jämfört med sin 850) så vi har inte testat jättemycket 8)
palmqvist skrev:1. Jo det stämmer att motorn måste vara igång för att den skall synka automatiskt, tror dock att du kan tvinga igång den genom att sätta på tändningen o sen manuellt välja din telefon. Misstänker att det beror på att BT enheten inte vill störa ett ev pågående samtal när man bara sätter sig i bilen o trycker in "nyckel" när du sen startar så går även synkningen igång.

2. ni får tyvär gå in o välja mannuellt vilken telefon som skall användas, tror den väljer 1-5 vilken som skall synkas då bilen startas. Kan dock bero på att frugan väldigt sällan kör min bil (hon tycker den är förstor och går förfort jämfört med sin 850) så vi har inte testat jättemycket 8)

OK. Tack för info... Inte helt nöjd med lösningen för synk, men när man väl är uppkopplad är ju BT-funktionen förträfflig. :)

Sverre

P.S. Jag har för mig att 850 GLT var en riktig racerbil när den kom :D
(hon tycker den är förstor och går förfort jämfört med sin 850)

Att den är förstor är väl ok Men att den går för fort låter lite kul

Har du Autopilot i din kärra eller :-DD

Eller är det så att den är så tyst och skön att man inte märker att man kör så fort

//Goosoe

Det stod tyvärr inte något om det p&ari[…]

Volvo V70N EPA Felkod ECM-640A

År 2023 så började motorlampan ly[…]

Kört 18 000 mil, snart 12 000 mil sedan jag k[…]

Testa att köra en runda