Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

poseidon skrev:Det krävs ju inte många km/h för att vattendropparna skall tryckas bakåt. Jag tycker det funkar bra.
Håller med!
palmqvist skrev:Har fungerat bra för mig, sedan är frågan hur det kommer fungera i samband med att behandligen börjar försvinna, antagligen kommer det bli sämre då. :)
Kostar ju bara några öre att fixa själv om man gillar effekten har jag märkt. Vanligt högkvalitativt bilvax som man lägger på rutan sitter relativt länge.
CalleV70 skrev:Det var väl så, att vattenavvisande rutor kom med laminerade rutor?? Så det är inte bara vattenavvisning som det gäller. Vid laminerade rutor lev. de främre med vattenavvisning.
Förstår inte riktigt hur du menar.
Idag kan man köpa en bil, med bara laminerade rutor, utan WRG (enligt bygg-din-volvo i alla fall).
WRG ingår fr.o.m momentum.

Men WRG kostar 0kr att lägga till dock oavsett utrustningsnivå (bas/kinetic).

Köper du Hgvpaketet (med bl.a laminerade rutor) så får du wrg automatiskt.

För övrigt står det i instruktionsboken att effekten avtar efter 3 år och att man då ska göra en ny behandling (därefter varje år), så vi får se om alla MY08 märker av detta under under 2011.
Vilken packbox ?

https://shop.klracing.se/sv/artiklar/packbox-vevax[…]

Aha, det finns ju faktiskt hårdmetallborr av[…]

Rost vid gångjärn baklucka V60 2021

eftersom det är vitt så lägg lite […]

Slang ifrån luftfilterburk

Har en V70 D4 2014 hittade en en lös slang so[…]