Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

av mikebike
Här kring Fjollträsk har OKQ8 börjat plocka bort lyftarna i GDS-hallarna. Hur skall man bära sig åt för att byta olja i fortsättningen månntro?

Hur är det ute i landet?
Användarvisningsbild
av ~Kalle~
Hmm här har de nyligen reparerat en lyft som varit trasig i ett halvår. Vore ju en mindre katastrof om det skulle börja ta bort de helt och hållet :???:

/Kalle
av mikebike
poseidon skrev:Domkraft å pallbockar?
Jag bor i lägenhet, det känns nervöst att lägga sig under en bil som står på gatan med den trafik vi har här. :wink:
Dessutom är jag handikappad (puckelrygg) efter en trafikolycka, så jag kan inte ligga på rygg.... :cry:

Jag har använt lyften på OKQ8 även när jag bytt hjul eller bara tvättat bilen, för att slippa böja mig ner i onödan.
Användarvisningsbild
av andreas 80
Just den typen som länkas till ovan har jag sett de tagit bort på flera ställen här i väst också.
Hoppas de sätter dit någon ny typ, för som det är nu får jag åka flera mil till en GDS hall med lyft...
Bild
av kottskrapa
mikebike skrev:
kottskrapa skrev:En bekant använde en sådan här ner o röret för oljestickan http://www.biltema.se/sv/Bil---MC/Verkt ... t/Sugpump/
Blir bara så svårt att byta oljefiltret den vägen! :wink:

Haha jo de é sant, tänkte inte på det :P

Vi har en sån lyft som de é på bilden här i stenungsund men den har vart sönder ett bra tag nu..
Kanske aldrig blir fixat då?
Värme i kupén laddhybrid

Vad har du för tillskottsvärmare är[…]

Ja , det är enkelt att jobba med vänster[…]

Läser av med Icarsoft cr Max och Biltemas kod[…]

När lampan för låg nivå t&au[…]