Volvo 240 & 260, 340 & 360 samt 440, 460 & 480 relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av snellen
Hejsan nu är de så att jag har köpt mig en volvo 245 limo/skoltaxi
vart kan jag få tag i delar till den behöver bland annat en sidoruta till bakdörren som är förlängt
den ska tydligen vara förlängd av volvo själv tror jag. Årsmodel 83
Användarvisningsbild
av bensinskalle
Ja OM du kan hitta en så är de väl på en skrot eller något sådant... Ingen aning om vart de skulle finnas nya eller liknande att köpa tyvärr =/
av snellen
Rådlös skrev:Är det ett plant glas?

Jag ger inga löften om leverans eller priser, men fråga den här firman om dom har en s.k. "skrotbit" som passar ditt behov:
http://www.spegelsliperiet.com/ Dom har tillverkat bl.a. glas till bilar.
nej den är lite välvd. vette tusan de är till passagerar dörren bak jag behöver sen lister runt om dom är ju ganska långa.
Användarvisningsbild
av gnestakalle
Prova att kontakta t.ex. marknadsavdelningen på Volvo i Göteborg och se om dom kan hjälpa dig annars är det nog bara att jaga på skrotar.

Mvh GK
av snellen
volvoadde skrev:Hört att det står en sån på en skrot i norrköping vet inte skick eller något men kan vara bra att veta!
Annars är det nog bara att jaga tvivlar på att det finns nytillverkat..
Hej tack men de verkar heltskum han sa först att han hade en men sen inte helt plötsligt Slotthagens Bilskrot nån som bor där i närheten?

Ett alternativ till att gissa kan ju vara att bes&[…]

installera dragkrok

Om jag hade velat byta på min 2012:a, som al[…]

Kan inte låsa upp dragkroken

Oookeeeeej!! Här har vi en för historieb[…]

Missljud! Volvo xc90 2020 b5

Brukar vara något lager när det är[…]