Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Du kan börja med att koppla en startkabel från batteriets minuspol till en bra kontaktpunkt på motorn (en lyftögla eller liknande), fungerar då startmotorn har du dålig kontakt mellan minus på batteriet och motorn och då får du kontrollera den tjocka kabeln från batteriets minuspol och motorblock.

Mvh GK
av PeterR
Stoppa ner handen o jucka på den lilla kabeln till startmotorn (manöverkabeln). Den e väl grön/röd, vit/röd eller nåt. Ett ganska vanligt fel faktiskt att det blir dålig kontakt där.
//Peter
av daniel234
PeterR skrev:Stoppa ner handen o jucka på den lilla kabeln till startmotorn (manöverkabeln). Den e väl grön/röd, vit/röd eller nåt. Ett ganska vanligt fel faktiskt att det blir dålig kontakt där.
//Peter
Ok, och var sitter startmotorn? Jag kan inte så mycket om motorer som du säkert förstår :oops:
Användarvisningsbild
av wissel
Be då bara verkstaden att klämma till kontakten på styrledningen till startmotorn..3 minuters jobb
jag är också ganska ganska säker på att det är detta som hänt......
Oljebyte fyrhjulsdrift Haldex

Å andra sidan så lär man uppt&aum[…]

Jaha, ja, det är ju bra i sig. Den jag refere[…]

Vi har haft IF till våra bilar i flera &arin[…]

Har kollat men kan inte se någon kabel som &[…]