Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Vilket är snyggast, classic wood eller modern wood panelinlägg??? Jag valde classic wood för tycker att det blir en exklusiv känsla tillsammans med mörkt läder plus att man kunde få växelväljaren i classic wood också. Men är lite tveksam, har fortfarande veckan ut på mig att göra ändringar :)
Jag föredrar alu själv, men annars så tycker jag classic wood är snyggast
HenrikM skrev:Vilket är snyggast, classic wood eller modern wood panelinlägg??? Jag valde classic wood för tycker att det blir en exklusiv känsla tillsammans med mörkt läder plus att man kunde få växelväljaren i classic wood också. Men är lite tveksam, har fortfarande veckan ut på mig att göra ändringar :)
Jag hade modern wood på min förra och Classic wood på den jag har nu. Båda är snygga.

Modern wood är snygg för att man verkligen känner trät då den är olackad. Den drar inte heller till sig damm lika lätt som Classic wood. Dock ser Classic wood mer exklusiv ut och går dessutom att få med träratten vilket är en höjdare....verkligen en höjdare.....:) Klicka på bilderna för att se större bild.

Sedan kan jag tycka att modern wood gör sig snyggt i mörk interiör.

Först Classic wood
Bild

Bild

Och sedan Modern Wood. Ratten gör rätt stor skillnad....Mer än man tror..... :)
Bild
Tack för alla synpunkter. Jag har idag Cross Brushed Alu i kombination med beige läder i min V70, var tufft för några år sedan men idag har vilken Opel Corsa som helst Alu paneler invändigt. Tycker det känns kallt i kupén med ljus inredning och alupanelinlägg. Riktigt snyggt däremot med ljus inredning och classic wood, men har en dotter på 1.5 år så ljus inredning är sannerligen inte aktuell den här gången :) Modern wood är snygg, men tycker nog att classic wood ger en mer sober och exklusiv känsla. Träratten är skitsnygg, jag var dock rädd att det skulle bli för mycket gubb bil med den, tycker MY11 ratten är snygg med alu inläggen. Blandningen av classic wood och alu är en trevlig kombination enligt mig.
HenrikM skrev:Tack för alla synpunkter. Jag har idag Cross Brushed Alu i kombination med beige läder i min V70, var tufft för några år sedan men idag har vilken Opel Corsa som helst Alu paneler invändigt. Tycker det känns kallt i kupén med ljus inredning och alupanelinlägg. Riktigt snyggt däremot med ljus inredning och classic wood, men har en dotter på 1.5 år så ljus inredning är sannerligen inte aktuell den här gången :) Modern wood är snygg, men tycker nog att classic wood ger en mer sober och exklusiv känsla. Träratten är skitsnygg, jag var dock rädd att det skulle bli för mycket gubb bil med den, tycker MY11 ratten är snygg med alu inläggen. Blandningen av classic wood och alu är en trevlig kombination enligt mig.
He, He - Fast jag har en sexårig tjej, en fyraårig tjej och en nyfödd tjej. De två äldre har dessutom gått på ett ur och skurdagis och är ute mycket året om med allt vad det innebär när de hoppar in i bilen men det funkar med ljust läder. Lätt att torka av och hålla rent tvärtom mot vad man kan tro. Därför valde jag det på andra bilen i rad.
He he, köpte en läderrengöring i USA som är helt enorm, blir som nytt oavsett vad som är i sätet. En annan anledning till den mörka dynamic inredningen är att den nya bilen är silvermetallic. Är inte snyggt med ljus inredning och ljus bil, skall vara en mörk bil likt mörkgråmetallic som jag har idag och du också, då är det helrätt! Har alltid tyckt silvermetallic är en tråkig och "färglös" färg, men så var jag förbi hos Volvohandlaren. Där stod det en fullmatad silvermetallic v70 med sportchassi, tonade bakrutor, vinge mm, och den hade de svarta Fortuna Diamond cut 18" hjulen på. Sä jäkla läckert med kontrasten mellan silvermetallic och de feta svarta hjulen, tycker jag iallafall :D

20250712_195033.jpg Skaffat mig en ny lampa p&a[…]

D4 VEA dricker olja

Kör 5w-30 nu har räknat ut med gapet p&a[…]

Carplay trådlöst?

Denna köpte jag, fungerar utmärk, ko[…]

Strålkastare

Hej Jag kan försöka hjälpa dig isf[…]