Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av swedala
s6025t skrev:Ja den lilla spoilern sitter standard på S60 T6 den ska ge behövlig downforce vid höga farter T6 har ju 250 i toppfart.....Den stora tillbehörsspoilern passar inte T6.... http://vccs.volvocars.se/accessoriesLeg ... 416122.htm
Tack för infon :D

Kul att det finns ett yttre kännetecken på att det är en T6:a även om emblem osv... är borttaget :)
av Lazy
Hallå!

Skulle vilja ha lite info. från er som beställt nya S60 D3 vad ni har fått för intryck? :D
av Maxlj
Grattis till din nya S60.

Jag har bestället en S60 D5 Flamenco röd, verkat inte vara så många som beställt den färgen? Har också valt till panorama kameran, är det någon som har erfarenhet av denna?
av Robertson
Jag tror Flamencoröd blir riktigt snyggt. Hade ungefär den färgen på en tidigare bil.
av Heddy
Har nu haft min bil sen i onsdags och kan bara konstatera att jag är sjukt nöjd med bilen,2.0T motorn är små trevlig och inte på något sett slö, men ett chip i bilen kommer göra susen 8) . Jag är på jakt efter nya fälgar och hittade ett par Atreus 18" med däck 215/45-18. Denna däck dimensionen skiljer sig från den S60 har(245/40-18) men funkar det ändå att köra på med bibehållen väghållning och prestanda?
MVH
Andreas
av swedala
Ok. spinner vidare lite på tråden. Jag har också fått min nya S60 i förrgår :)

Men nu till problemen.

1. PCC fungerar inte alls bra på min S60, speciellt när man skall öppna bilen genom touch på givaren i dörrhandtaget. Då har jag liksom 50% chans att det öppnas.
Samma problem tycks vara på samtliga dörrar, därför misstänker jag mjukvaruproblem?

2. I instrumentpanelen får jag varning om att någon i baksätet inte är bältad, vilket är märkligt då ingen sitter där.

3. Blue-tooth problem, Telefonen fungerar fint via blue-tooth men min adressbok kan inte synkroniseras, någon annan som har samma problem?
Användarvisningsbild
av XC90_Executive
1. Har du kikat i instruktionsboken hur PCC funkar på S60/V60? Det är inte riktigt samma som på övriga

2. Den ska försvinna själv efter ett litet tag.

3. Vad är det för telefon? Har du nyaste mjukvaran? Ställt in att den får synka telefonboken?
av sbob
Du skall väl öppna bilen genom att dra i handtaget och inte med touchen?
Touchen används bara vid låsning. Har funkat klanderfritt på min V70 II i tre år.
av Robertson
PCC har jag själv inte haft några problem med, förutom att jag ibland behöver ställa mig lite närmare dörren när jag försöker öppna bakdörrarna.

När det gäller varningen om att ingen är bältad bak så pratade jag med min säljare om det och han sa att det är lite "buggigt". Har varit med om att en passagerare inte tagit på sig bältet bak men ingen varningssignal om det. Passageraren tar sedan på sig det och då märker bilen att personen är bältad, tar man nu av sig bältet så kommer det en ljudsignal som varning och den försvinner inte även fast bältet sätts på igen. Man blir tvungen att kvittera meddelandet med READ-knappen.

Blåtand fungerar utan problem för mig, kan se min adressbok och listan med senaste samtal. Kan även spela musik via Blåtand. Telefonen jag använder är en iPhone 4 med iOS 4.1.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 13

Oljesticka brukar finnas även om där &au[…]

Hej, väcker liv i denna tråd igen. Var[…]

Misständningar Volvo S60 T5 2008

Har du skruvat ur stiften och kollat hur dom ser u[…]

Jag tänker... försäkringsbolaget? T[…]