Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av swedala
Robertson skrev:Ja, jag har funderingar på att ta bort V O L V O också... Men har svårt att bestämma mig. :) Här är ett par till bilder:
http://imagebin.ca/img/5RFBBuy0.jpg
http://imagebin.ca/img/4AEAmTC.jpg
Jag har haft samma funderingar om att ta bort "V O L V O" när jag får min bil, men jag är för feg i fall jag ångrar mig.

Härligt snygg, jag blir så jäkla glad att se hur snygg din bil är med den färgen.
Jag var tveksam när jag beställde min eftersom jag inte hade sett den i verkligheten.
Att googla på Savile grå nya s60 blir inte många träffar och bra bilder, men nu har du slängt upp några härliga bilder, nu blir mina tre sista veckor väääääldigt långa :P

Bästa bilden är http://imagebin.ca/img/5RFBBuy0.jpg

Btw, såg att du hade informationen på svenska i din display, vet du om det går att byta språk, t ex till engelska?

Tack igen för fina bilder :)
Senast redigerad av 1 swedala, redigerad totalt 0 gånger.
av Robertson
Erst skrev:Ser att du pillat igång farthållaren också. Några första intryck om den som du kan dela med dig av?
Farthållaren använder jag nästan hela tiden. Den fungerar väldigt bra och man känner att den verkligen bromsar bilen om framförvarande bil bromsar. Den reagerar ganska mjukt. På motorvägen när man närmar sig en lastbil så ska man se till att försöka gå över i vänsterfil innan bilen upptäcker lastbilen så slipper man hastighetssänkningen. Har bara använt längsta avståndsinställningen, men det kanske kan vara en bra idé att minska om man kör i stan. I köer som stannar helt så kopplas farthållaren in i "standby"-läge väldigt fort (vet inte om jag ställt den fel på något sätt), så man måste trycka på "återuppta" för att bilen ska fortsätta följa bilen framför.
Heddy skrev:Vilken motor valde du?
Jag har en T6 (vilken endast kan fås med automat och AWD.
av swedala
Går det att byta språk i displayen, t ex till engelska?

Ser också på dina bilder att bagageluckan har en slags "mini"-spoiler, är det något utmärkande för T6-varianten jämfört med andra modeller?

Har surfat runt lite på nätet och tycker mig se en skillnad på bagageluckan när det gäller T6:an.
Även på volvocars.se så ser man att det sker en förändring på bagageluckan när man skiftar motor mellan T6 och någon annan.
av Robertson
Ja, det går att byta språk. Har sett det i inställningarna men inte provat. Det där med vingen vet jag inget om förutom att jag blev förvånad när jag såg att det fanns på min bil.
av Linqid
Robertson skrev:Ja, det går att byta språk. Har sett det i inställningarna men inte provat. Det där med vingen vet jag inget om förutom att jag blev förvånad när jag såg att det fanns på min bil.
Stod en S60 T6 AWD hemma på gatan idag och även den hade den lilla spoilern där bak. Möjligt att det är standard för T6 då.
av bhensv
Kanske något OT men ändå; saxat från länkad sida med Volvoinformation om spoilarna;
"Skapar 28 Nm downforce vid 100 km/h och 121 Nm downforce vid 200 km/h"

Newtonmeter ? Är inte Volvo ute och cyklar här?
Har lärt mig att kraft mäts i Newton, och moment i Newtonmeter, borde kanske maila å fråga hur dom räknat = )
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 13

Powershit lådan, läs på förs[…]

När är Huvudcylinder bytt och det lö[…]

Det hade säkert varit smidigt men jag har i[…]

Du ska mäta direkt på den svarta kablen[…]