Volvo 240 & 260, 340 & 360 samt 440, 460 & 480 relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av DjJoakim
mittipannan skrev:Då va axeln bytt. gick väldigt smärtfritt och va gjort på en dag i skolan. invigde axel (och sprillans nya sommardäck) med en börn å den höll :D bes i morn. hoppas den går igenom. :)
Kanon grattis, ja invigde min axel med lite börn också =)
Hoppas inte besiktningen klagar på gummi i hjulhuset bara ;)
av mittipannan
och så har den rasat. sladda lite å de knäppte till. sen lät den lite när jag svängde så jag tog det lite lungt efter det. sen låg jag på landsvägen då det bara smällde till å den sköt hål i kåpan :shock: . kunde köra hem där vi tog isär. illa va det. snacka me en som kunde fixa en annan för en femhundring. ska det fortsätta så här kommer jag bli jävligt bra på att byta. svetsade den gamla i väntan på nytt så nu är man tillbaks där man började :D
av DjJoakim
mittipannan skrev:och så har den rasat. sladda lite å de knäppte till. sen lät den lite när jag svängde så jag tog det lite lungt efter det. sen låg jag på landsvägen då det bara smällde till å den sköt hål i kåpan :shock: . kunde köra hem där vi tog isär. illa va det. snacka me en som kunde fixa en annan för en femhundring. ska det fortsätta så här kommer jag bli jävligt bra på att byta. svetsade den gamla i väntan på nytt så nu är man tillbaks där man började :D
hahaha, därför man inte ska börna ;)
av mittipannan
DjJoakim skrev:
mittipannan skrev:Mmmmm. ska nog ta det lite lungt med den nya sen. jag har varken tid eller ork att byta igen :(

hehe det förstår jag :)

då va den den ur. nytt rekord. 2 timmar å då låg jag hemma på en pressening. fusk när inget satt fast men ändå.
nu väntar jag bara på den nya. kanske i morn. vem vet. hoppas.
av DjJoakim
mittipannan skrev:
DjJoakim skrev:
mittipannan skrev:Mmmmm. ska nog ta det lite lungt med den nya sen. jag har varken tid eller ork att byta igen :(

hehe det förstår jag :)

då va den den ur. nytt rekord. 2 timmar å då låg jag hemma på en pressening. fusk när inget satt fast men ändå.
nu väntar jag bara på den nya. kanske i morn. vem vet. hoppas.
Lycka till ;)
av mittipannan
va alldeles nyss ut på provtur med "nya" bakaxeln. funkar men nu låter det som om ett lager håller på att ge upp :( jag blir så jävla trött (S) jaja. får väl väl göra som det står på min baklucka: gasa tills det rasar. om det är något av de yttre lagren kanske man kan stoppa i drivaxlarna från den rasade axeln vad tror ni. och så klonkar det lite när man växlar :D piiiiiiiiiiiiiiip

Prova googla volvo 9474082. Verkar finnas i lager […]

Bensinpump till B27A 1978?

Nu kan jag inte speciellt mycket om just denna mot[…]

Personligen skulle jag ha bytt låsmekanismen[…]

Ser bar ut men dom är i vägen när d[…]