Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av jockep83
hej.. min S60 från 2002 har börjat strula.. när jag trycker på fjärren att det ska låsa dörrarna så låser den precis som den ska men förardörren låser upp sig igen.. alltså piggen i dörren åker ner men sen upp likafort... vad kan mitt problem vara???
för övrigt så står det en larmtext när jag startar bilen "larmsystem service erfodras" har fått det klart för mej att jag måste byte larmsiren.. men kan detta ha något med dörrlåset att göra???
av Sharkbait
jockep83 skrev:hej.. min S60 från 2002 har börjat strula.. när jag trycker på fjärren att det ska låsa dörrarna så låser den precis som den ska men förardörren låser upp sig igen.. alltså piggen i dörren åker ner men sen upp likafort... vad kan mitt problem vara???
för övrigt så står det en larmtext när jag startar bilen "larmsystem service erfodras" har fått det klart för mej att jag måste byte larmsiren.. men kan detta ha något med dörrlåset att göra???

Det kan vara låskistan i dörren som det är fel på. Lämna in bilen hos Volvo för en felsöking. Begär utskrift på felkoderna.

Köp komplett siren-kit för det blir billigare än att enbart köpa sirenen hos Volvo. Sirenen är enkelt att byta själv.

Mvh
Oljebyte fyrhjulsdrift Haldex

Å andra sidan så lär man uppt&aum[…]

Jaha, ja, det är ju bra i sig. Den jag refere[…]

Vi har haft IF till våra bilar i flera &arin[…]

Har kollat men kan inte se någon kabel som &[…]