NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av opA
Kluster skrev:Det räcker med att man lägger t ex en fylld 1,5 l PET-flaska i främre passagerarstolen för att bältespåminnaren aktiveras...
Kanske är olika men min reagerade t.ex inte när min lilla, lilla... lilla lilla-syster satte sig i sätet.. men rörde hon sig så pep den.

Sätter sig däremot en kraftigare person så reagerar den direkt..
Användarvisningsbild
av opA
chrissofsweden skrev:Min bil brukar pipa om jag sätter en matkasse i passagerarsätet. Den piper väl aldrig på något i baksätet? Har jag då aldrig varit med om.
Jodå, de gör den ! ;)

Det är ju där som de nästan är viktigast att den piper... med tanke på att barnen oftast sitter bak och de då är viktigt att se till så dom har bältet på sig ! :-)-)
Användarvisningsbild
av chrissofsweden
opA skrev:
chrissofsweden skrev:Min bil brukar pipa om jag sätter en matkasse i passagerarsätet. Den piper väl aldrig på något i baksätet? Har jag då aldrig varit med om.
Jodå, de gör den ! ;)

Det är ju där som de nästan är viktigast att den piper... med tanke på att barnen oftast sitter bak och de då är viktigt att se till så dom har bältet på sig ! :-)-)
Min piper definitivt inte.

/Christian
Användarvisningsbild
av CarMan
OK ???? !!! va?
Och samt kanske men nej?!!

Vist piper det om nån sitter i framsätet, men vad har det med denna tråd att göra?
Användarvisningsbild
av hozz
Det piper/tutar oavsett fram eller bak om man har tillräcklig tyngd på dynan och utan bilbälte på.
Användarvisningsbild
av CarMan
hozz skrev:Det piper/tutar oavsett fram eller bak om man har tillräcklig tyngd på dynan och utan bilbälte på.
NEJ, finns ingen avkännare i sätena bak

Står ju redan i tråden högre upp hur systemet funkar!
Användarvisningsbild
av opA
blåbärsmannen skrev:min piper i baksätet iallafall en s40 07a
Jo samma här.. V50 -06 :)
installera dragkrok

+1 Köp utan elsats.

Är väl ingen adaptiv farthållar[…]

Venturatuning T8 2024

Samma här var intresserad men hade velat haft[…]

Har en spökande V60 här som ibland kan f[…]