Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av svenne80
jag har en v70 2,5t 05,behöver byta länkarmar,styrleder,spindelleder,på båda sidor fram,signalhornet behöver bytas,vad behöver man för verktyg?är biltemas delar att rekommendera?tacksam för svar!
av wexe
Det som behövs är väll en vanligt ringnyckelsats hylsats dragskaft järnspett alltid bra Kan även va skönt med en gasbrännare till styrlederna iaf det sitter ordentligt

Och angående biltema Citerar jag Pettson i en tidigare tråd

Jag kan sammanfatta det på två sätt..
Dom är lika bra som alla andra.
Det är samma skit som alla andra..
Inget att vara rädd för.
Användarvisningsbild
av CarMan
Monteringa av spindelled bör göras med specialverktyg!
drar man dit den med skruvarna kan den skadas internt så fukt på sikt förkortar livslängden.
Byte av spindelled kräver en fyrhjulsmätning.

Jag har inte monterat just belamas länkarmar, så dom vet jag inget om till denna bilmodell. men generallt så är det ofta lite enklare at montera orginal, då pasformen fota är lite bättre.
av svenne80
CarMan skrev:Monteringa av spindelled bör göras med specialverktyg!
drar man dit den med skruvarna kan den skadas internt så fukt på sikt förkortar livslängden.
Byte av spindelled kräver en fyrhjulsmätning.

Jag har inte monterat just belamas länkarmar, så dom vet jag inget om till denna bilmodell. men generallt så är det ofta lite enklare at montera orginal, då pasformen fota är lite bättre.
ok,ska försöka mig på detta,vad är det för specialverktyg man behöver till spindelleden,nåt som kan köpas in?

Om du har en batteriladdare och en multimeter (vil[…]

Har ju bara AUX inte USB...

Styrleder till V70 T5 år 2000.

Kolla i tex. aeromotors.se och se om du hitt[…]

Har något konstigt el fel som kommer ibland.[…]