Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Volvo740_GLT
Hej, har sökt runt lite här men inte hittat vad jag söker.

Har tre blå sim extraljus med 3 st 55 wattare i (halogen)
det är bra ljus som det är tycker jag.
annars får man väl klämma i 100 watts halogen, hade det på förra bilen och det blev riktigt bra ljus.

Har tittat på xenon konverteringssats från xenonkungen, dom har 35, 50 och 60 watt
35 w kostar 595 kr
50 w kostar 750 kr
60 w kostar 850 kr

35 watt finns med 4300k och 6000 k
50 watt finns med samma styrka
frågan är vad som är bäst, 35 watt eller 50 watt
60 watt känns överdrivet mycket.

Vad motsvarar 35 & 50 watt xenon i halogenstyrka? (någon som vet det)
är 35 watt xenon lika starkt som en 55 watts halogen?

Bilens xenon halvljus är på 55 watt enligt instruktionsboken Typ D2R

Var kan man gömma ballasterna på en s60 2007 med Bi Xenon ljus

Tacksam för tips.
av Thomas J
Köp 50w xenon till simljusen, jag hade det förra vintern och det lyser som f...n.
35w xenon lyser ungefär 3 gånger mer/bättre än 50w halogen.
3 st sim med 50w xenon lyser som 9 st 100w halogen :D
Användarvisningsbild
av jojjeblom
Du har blåa glas då rekomenderar jag dig att inte köpa med högre än 4300k, det blir ändå lite kaka på kaka men det bästa av situationen.

Själv kör jag med 3st sim med vitt glas och 35w xenon 4300k och är kalasnöjd :D .
av Thomas J
Priserna hos Xenonkungen är styckpris, lite fult att inte skriva ut det ordentligt när man kollar annonsen tror man att det är ett kit.
av Jonnybcool
Har 2 st SIM med blått glas och 50w xenon på min pendlarbil (Vw Golf 89:a) och det lyser som fan :) Jag är hur nöjd som helst. Monterade ett likadant kit i helljuset på våran V70 02:a också men det vart bättre ljus på golfen än volvon. Men ska ju inte säga att ljuset på volvon är dåligt heller för det lyser fullt godkänt på den också.
av Volvo740_GLT
Okej, såg att det var styckpris på 35 w, då 595 kr för bara en lampa.
lite synd.

Men det går väll altid att göra bra pris ellerhur.?

Men, var ska man gömma ballasterna, har Hellas light-on kablage från relä och ut till ljusen,
vill inte klippa av kablarna för mycket.
av trasker
Har inte en blekfet aning om S60 och V70 är likadana i fronten, men på V70in (-02) gömde jag ballasterna bakom den del av fronten som utgör delen mellan lyktorna och grillen. När du tar bort grillen ser du i höger respektive vänster kant där grillen suttit en plastflärp som skärmar av utrymmet mot lyktorna. Den vek jag undan och såg att ballasterna rymdes där.

Jag köpte Julas 35w kit för 895 kr och det är ganska stora ballaster. Men dom ryms. Jag använde medföljande monteringsjärn. Ska se om jag dokumenterade allt detta med kameran och lägger upp lite bilder.

Iaf blev det för min del 2 st Sim jag konverterade. Har testat med bägge typerna av reflektor och kommit fram till att jag gillar ljusbilden i reflektorn med klarglas bättre (spridande) men att pencil reflektorn ändå tillvaratar ljuset bättre. Det kanske beror på att xenon lampan är längre och ljusbågen hamnar längre fram än vad reflektorn är designad för.

Men jag ska testa montera en spridande mellan de två pencil beam och montera en 50 eller 75 w xenon i den. Tror det kommer bli en mycket bra ljusbild. Jag eftersträvar en så bred ljusbild som möjligt och där är SIM med klarglas bland det bästa jag sett.

Tänk på att du måste fila upp sockeln i lamphuset lite. Xenonlampan är bredare. Har satte ett slipspift i min Dremel och fort var det gjort.

Lycka till.
av S40T4
Ja köpte en xenonkonverteringssats trippelsats hos xljus.se för 1200 kr. Prisvärt att ha i extraljusen under vintern tyckte jag...

Vi har haft IF till våra bilar i flera &arin[…]

Har kollat men kan inte se någon kabel som &[…]

Jag gick in genom påfyllning i bakkant n&aum[…]

Vatten I bagagen på S60

Kan vara bakrutan som läcker. Har varit utf&o[…]