Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

lobbysleeper skrev:
KKR skrev:
poseidon skrev: liksom Volvos dragkrokslösning
Lite OT, men vad är det med den? Har inte märkt något konstigt eller ovanligt..
Gissar att han menar det som diskuterades nyligen halvvägs in i tråden "V70 II D3 III Beställd"
Att lösningen för det delbara draget är ful jämfört med andra smartare lösningar som helt eller delvis gömmer draget på ett snyggare sätt. Volvos "avtagbara" hänger ju ner som en stor lunchlåda och skämmer ut sig...
Bild
Ännu värre blir det med ljus bil, ex vit, som är nerlackad
Då sitter den mörka kåpan delvis upp på den vita stötfångaren
poseidon skrev:OT

Vad är definitionen av att den inte fungerar? Är det stendöd som gäller eller räcker det att en fönsterhiss slutar fungera under nybilsgarantin? Jag kan säga att felsökning under garantitiden inte är "planerat"... eller?

Sen att man inte ens blir erbjuden hyrbil vid återkallelse å liknande är uselt, liksom Volvos dragkrokslösning.... :D

Om du andvänder huvet så är det nog inte så svårt att räkna ut.

Om du har tappat ehht hjul, har punka eller motorn inte startar. då är bilen obrukbar, så då har du rätt att ringa volvo assistans.

Om du har en trasig söm i stolen eller fel färg på golvmattan, då går bilen att köra, så då får du boka en tid för att åtgärda felet.
OT, men måste bara få säga en sak angående volvos löstagbara drag. Tycker det verkar som en bra lösning som fungerar! Undrar hur BMWs drag fungerar efter körning i slask/snö som sen frusit på, då ska man fara med händerna under stötfångaren för att lirka fram dragkroken?

/Kalle
lobbysleeper skrev:Att lösningen för det delbara draget är ful jämfört med andra smartare lösningar som helt eller delvis gömmer draget på ett snyggare sätt. Volvos "avtagbara" hänger ju ner som en stor lunchlåda och skämmer ut sig...
Därför väljer jag fast drag, det är snyggare, krånglar aldrig, är billigare och skyddar om någon kör emot min bil på parkeringen. :mrgreen:

Har kört med lösa drag förr om åren men tröttnat på det.
Hmmm, idag körde jag värmaren en stund innan vi skulle iväg men när jag kommer till bilen möts jag av en bekant syn: "Värmaren avstängd på grund av låg batterinivå" *Suck* Blir väl till att åka iväg till verkstaden igen med bilen...
det är inte så enkalt som at ditt batteri är dåligt?
Det skulle kanske kunna vara så. Visserligen har Volvo mätt det vid ett av besöken på verkstaden, men det är ju inte säkert att den mätningen visar rätt.
Jag tror dock mer på att det är någonting som ligger och drar ström. Bilen har stått på laddning nu några timmar och den håller fortfarande på att laddar. Detta trots att jag laddade den helt full i torsdags när jag fick tillbaka den från verkstaden.
Peanuts skrev:Nu har verkstaden hört av sig och identifierat felet. Det var ett mjukvarufel som gjorde så att en styrenhet aldrig gick ner i viloläge som jag förstod det. Den mjukvaran är nu uppdaterad samt även mjukvara för stereon och bränslevärmaren.
Vadå mjukvarufel ?:-/ ?:-/ ?:-/ Volvo laddar ju samma mjukvara i alla bilar med samma config. Då skulle det ju vara många som har samma mjukvara som du har.

Tycker det låter mer som hårdvarufel.... men men vad vet jag....
en batteritester kan mäta väldigt myck i batteriet men de flästa funktioner är inriktade på batteriets startsröm, Cel fel m.m.

om batteriet har "tappat" Ah så är det inte mätbart på samma sätt.
Batterierna som siter i V70 II har haft låg kvalite/ snabdt tagit slut, inte helt ovanligt att man måste byta dom efter 2 år (o då märks det inte på en batteritester)

men steg ett är altid att först mäta tjuvström, o det har jag inte fått grepp på om det gjort ännu?
av Amli
VolvoB20 skrev:
Därför väljer jag fast drag, det är snyggare, krånglar aldrig, är billigare och skyddar om någon kör emot min bil på parkeringen. :mrgreen:

Har kört med lösa drag förr om åren men tröttnat på det.
Snyggare??? Dragkrok är ju något av det fulaste du kan ha på en bil. Jag tar bort min DIREKT efter användning. Men det är ju helt klart bra emot skydd vid parkering ;-//
  • 1
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 14
Bromsbelägg

Bosch-beläggen jag har här i reservdelsl[…]

Motorbyte Volvo 240

Utrymmet framtill är begränsat så […]

Det är kolvar och vevaxel som skiljer mellan […]