Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av CarMan
JA på mitt distrikt ha vi inte bytt en enda ljud dämpare.

hur långt har din bil gått?
av apan_jocko
~ 12500 ...

Jahaja, nån ska väl vara först iallafall ...
av Teemu
sedan kan man ju diskutera Feritas garantier som upphör så snart bilen byter ägare. Tycker att garantin borde följa systemet och inte vara personligt. Det är ju trots allt material och tillverkning som garantin skall omfatta - inte personen som kör bilen.

Och visst skall deras avgassystem vara bra - det kan jag hålla med om.
av NCR
Är det rostfria system på V70N? :shock:

Vore ju himla trevligt isf....
av apan_jocko
Uppenbarligen inte, för mig iallafall :lol:
Användarvisningsbild
av Bosa
henka35 skrev:Hej

Vad har hänt? sönderrostad? vad jag har hört så ska de inte vara dessa problem på V70N. Eftersom det är ett rostfritt system redan enligt uppgift.
CarMan kanske vet? Jag tror att det har varit rostfritt sedan 850.

/Henrik
Rostfritt originalsystem?? Säker på att det är rostfritt och inte aluminiserat eller vad det nu heter. Samma på V40 99 också eller? Hade nämligen samma fenomen på bakre burken på V40:n efter 3000 mil, det yttre lagret var kex.

Låter otroligt ifall det är rostfritt för då får de ju inte sälja reservdelar för avgassystemet. :)
av Droopy
Låter lite märkligt att avgassystemet på en sådan ny bil redan rostat sönder, det borde väll inte vara av sämre kvalitet än på Volvo 850/S70 som höll i evigheter. Sållde min 850 94a (27000mil) för en vecka sedan och den satt det fortfarande orginalsystem på, låter ju oroväckande om Volvo har börjat tulla på Q på avgasystemen ochså.
Användarvisningsbild
av _Rick_
mitt avgassystem rostade oxå sönder S60 AWD -02. Slutburken var som ett durkslag sa de.

Satte dit ett BSR fullflödes. Grymt nöjd. Låter perfekt. Låter lite när man kör lagom och vrålar på när man gasar :)

Min bil har 8600 mil.

Så nåt fel verkar det vara på vissa S60 och V70. Kanske är annan tillverkare som inte hade lika bra material.
Användarvisningsbild
av farmerswalk
Har en V70 2.4T-01 som fästena till bakre burken har rostat bort för länge sen. Rören ser inte heller fina ut... Hoppas det går hål som fan snart så man har en bra anledning att be frugan om att köpa ett sportsystem.....
av nevyn
Mitt system har rostat sönder på samma ställe... 16000 mil. Och även här säger de att de aldrig bytt på verkstaden, jag tror mig veta varför. De lär ju aldrig få byta ett system om de tar mer för ett vanligt system än för ett rostfritt.. Åtminstone inte åt mig.

Jag har skaffat att TME-system.
Motorhaveri s60 2.4T

Är det kugghjulet på kamaxeln som sakna[…]

Vi har Opus här i byn som gärna vill ha […]

Tjenare! Fråga inte hur, men har råkat[…]

Den stora annons-tråden

Undrar hur många mil man kan pressa ur en M[…]