Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Från att ha haft perfekt radiomottagning i min 850 så har mottagningen bara blivt sämre och sämre. Det började med att jag tappade mottagning på ställen där jag tidgare haft mottagning och tryckte jag då på radioknappen och gick ett varav runt u1, u2, am o.s.v. så var mottagningen kanon igen när jag kom tillbaks till utgångsläget. Detta har nu blivit mer frekvet och jag tappar mottagning oftare och det är inte alltid det hjälper med ovan för att få tillbaks den. Jag har gått igenom antenn och kopplingar men inte antennförstärkaren. Kan det vara den som strular och hur vanligt är det? Kan felet sitta i steroen/radion det är en Volvo orginal SC-805. Har läst lite om diversety antenn men det finns väl ej på 850:an?

/Flanken
Hej!

Nej jag har inte bytt antenn den sitter i vänster bakruta och det känns inte som det är problemet!

Ja det är en Volvo orgínal stereo dock ej orginal på 850:an. Det är en SC-805 med CD spelare inte den gamla med kasett. Så problemet kan sitta i stereon? Vill ju helst inte råka ut för att byta stereo alt antennförstärkare och sedan upptäcka att problemet låg i den andra delen!

Någon som har koll på om antennförstärkaren brukar/kan skapa detta problem eller är det stereon som är problemet?
Långboll kanske men du har inte eftermonterat xenon? Läste (tror jag) någonstans att radiomottagningen kan störas av det. Svär inte på min katt men jag är ganska säker på att jag har läst det i alla fall... :oops:
VIDA Mjukvara

Hej vänner! Kan man - utan legitim kopia av V[…]

Imma i strålkastarna

Xc60 2022 med imma på insidan av strål[…]

Styrleder till V70 T5 år 2000.

Kolla i tex. aeromotors.se och se om du hi[…]

Kom ihåg att bläsa utt EGR-köleren[…]