Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av perhall
lobbysleeper skrev:Låter märkligt att det skulle vara så.men man upphör aldrig att förvånas över Volvos olika kombinationer som antingen inte funkar alls, eller saker som bara måste kombineras utan någon som helst logik...
Du har inte testat att konfigurera en VW-produkt? MYCKET värre!/PH
av ZizzoZ
Har läst på lite och denna slutsats har jag tagit:

Beställer man R-Design så ingår lågt sportchassi + nivåreglering.

Beställer man lågt sportchassi vid sidan om så går det inte att kombinera med nivåreglering.

Det går inte heller att eftermontera lågt sportchassi på bilar med nivåreglering. Inte enligt bilias tillbehörs katalog iaf :D
Användarvisningsbild
av Racetwin2
ZizzoZ skrev:Har läst på lite och denna slutsats har jag tagit:

Beställer man lågt sportchassi vid sidan om så går det inte att kombinera med nivåreglering.

Det går inte heller att eftermontera lågt sportchassi på bilar med nivåreglering. Inte enligt bilias tillbehörs katalog iaf :D
Hmm. Jag ville inte ha R-design utan valde summum och sportchassit & Nivåreglering separat. Jag har iofs en sen MY10 som sagt men det är ju lite konstigt att det gick för mindre än ett år sedan men inte nu? fast som någon skrev - det är inte första gången som det händer liknande saker som inte känns 100% logiska :)
av Steff 99
Emiljonsson7 skrev:
ZizzoZ skrev:Har läst på lite och denna slutsats har jag tagit:

Hmm. Jag ville inte ha R-design utan valde summum och sportchassit & Nivåreglering separat. Jag har iofs en sen MY10 som sagt men det är ju lite konstigt att det gick för mindre än ett år sedan men inte nu? fast som någon skrev - det är inte första gången som det händer liknande saker som inte känns 100% logiska :)
Som jag kommenterade tidigare så gick det inte på dieselversionerna för ett år sedan, min är tillverkad v 48 -09 o levererad vecka 51 -09
av Göranson
ZizzoZ skrev:Nu är bara frågan, hur ska man få tiden att gå? :O
Jag gjorde en tråd om detta på forumet tidigare... sök lite. Men idag hämtar jag min D3 R-Design :D
Användarvisningsbild
av betterlead
perhall skrev:
lobbysleeper skrev:Låter märkligt att det skulle vara så.men man upphör aldrig att förvånas över Volvos olika kombinationer som antingen inte funkar alls, eller saker som bara måste kombineras utan någon som helst logik...
Du har inte testat att konfigurera en VW-produkt? MYCKET värre!/PH
Ännu värre är det att konfigurera ett Viasatabonnemang - trots att de skryter om valfrihet i sina annonser.
av ZizzoZ
Göranson skrev:
ZizzoZ skrev:Nu är bara frågan, hur ska man få tiden att gå? :O
Jag gjorde en tråd om detta på forumet tidigare... sök lite. Men idag hämtar jag min D3 R-Design :D
ÅÅhhh är inte alls avundsjuk :P, Grattis =) Fyf*n va kul :D Fick besked om att min bil ev. kommer till min återförsäljare den 17oktober, då sa han att absolut senast 25e har jag den då :)
Användarvisningsbild
av Joru
ZizzoZ skrev: ÅÅhhh är inte alls avundsjuk :P, Grattis =) Fyf*n va kul :D Fick besked om att min bil ev. kommer till min återförsäljare den 17oktober, då sa han att absolut senast 25e har jag den då :)
17:e oktober!!? Det var snabba bud. Var det inte planerad leverans till slutet av november först?
Det ger en ju förhoppningar :D. Jag har ju nästan beställt en identisk bil som du (beställningen lades 19/9) och har fått mitten av november preliminärt.
av ZizzoZ
Joru skrev:
ZizzoZ skrev: ÅÅhhh är inte alls avundsjuk :P, Grattis =) Fyf*n va kul :D Fick besked om att min bil ev. kommer till min återförsäljare den 17oktober, då sa han att absolut senast 25e har jag den då :)
17:e oktober!!? Det var snabba bud. Var det inte planerad leverans till slutet av november först?
Det ger en ju förhoppningar :D. Jag har ju nästan beställt en identisk bil som du (beställningen lades 19/9) och har fått mitten av november preliminärt.
ah du har rätt =-O ber om ursäkt! 17 november va det ju tyvärr :-P annars hade det varit fint :-)
  • 1
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
S80 -99 styrservo

Tack. Då kan detta vara det som är fele[…]

Vad sjutton heter tvärbalken som sitter strax[…]

Det är inte så att du har blinkers som […]

, så jag kan dra 300 kg mer jämf&oum[…]