Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Hur är det med ABS-sensorn som sitter vid framhjulen, har den något med antisladd systemet att göra? Om den kan va fel på den? Eller om det sitter nån givare bakom ratten? Med tanke på att den bara lyser när jag vrider ratten till höger?
Nu har inte jag antisladd på min utan bara antispinn men exakt så började det för mej när kransen till ABS-antispinn sprack , varje gång jag skulle svänga höger så skorrade antispinn och antispinnlampan tändes och efter en vecka så blev det värre så att jag fick koppla ur antispinn + att motorlampan tände sej.
Skruven till drivaxeln har bergis lossnat.
Tack för svaret!
Då behövde du "bara" byta kransen eller?
Fixade du det själv eller lämnade du in bilen? Kostnad?
Kan vara som Carman säger men ang mitt fel så har jag blivit gammal och lat så jag lämnade in bilen till Volvo verkstan (Helmia Bil i Karlstad ) och jobbet
med krans och arbete gick på 1800 kr.
CarMan skrev:Skruven till drivaxeln har bergis lossnat.
Det låter minst sagt oroväckande! Finns det risk att drivaxeln kan glida ur då, om jag fortsätter köra med bilen?
Kaxe skrev:Kan vara som Carman säger men ang mitt fel så har jag blivit gammal och lat så jag lämnade in bilen till Volvo verkstan (Helmia Bil i Karlstad ) och jobbet
med krans och arbete gick på 1800 kr.
Var felet på din bil på höger eller vänster framhjul?
Drivaxeln kan inte glida ur, men det är väll inte jätte bra att köra så.

Det tar dig max 5 min att kolla. Ta bort centrum kåpan på fälgen o kolla om skruven såtter fast.

Limmar med klet? Tar de inte bort kåpan o[…]

Men är det ok att diskutera att det kostar[…]

Bensinpriser v2

Ojdå hoppsan :-o Äh det vänder[…]

Det är inte helt ovanlig att dessa bilar f&ar[…]