Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av order
det ryker lite även när jag varvar upp motorn, men det ryker enbart när bilen är varm, tror ni att jag ska prova att köra bilen ett tag och hålla koll på detta eller kan det vara något annat fel?
av *pettson*
order skrev:det ryker lite även när jag varvar upp motorn, men det ryker enbart när bilen är varm, tror ni att jag ska prova att köra bilen ett tag och hålla koll på detta eller kan det vara något annat fel?
Att det ryker när den blir varm ser jag som en självklarhet. Detta då det är ämnen som frigörs ur oljan såsom fukt och annat.
Om du fortfarande inte får upp nåt tryck när du varvar upp bilen så är det absolut inget problem. Det är bara att köra.
av order
har precis byt olja filter och tändstift, oljan och stiften var fräscha så får bara hoppas på att kletet från stickan försvinner nu... =)
av *pettson*
order skrev:har precis byt olja filter och tändstift, oljan och stiften var fräscha så får bara hoppas på att kletet från stickan försvinner nu... =)
Såvida inte kletet är enormt så behöver du inte oroa dej. Det är kondens som är blandad med oljan. Så kallad sludge. Det blir för att det blir kallare i röret än i motorn. Kör upp oljetempen rejält, kör en långkörare på 5-10 mil landsväg så ser du inget av nåt sånt efteråt.
av order
ska på en lång tur imorgon 70mil så får se hur oljan ser ut efter detta

Kom ihåg att bläsa utt EGR-köleren[…]

Tack, har kikat på den men ser verkligen ut […]

Idag stod det lackrengöring på menyn oc[…]

Det är inte så att du har en V70 av f[…]