Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av import5an
Hej!

Jag har en 855 t5 som jag kört med i 2 års tid. Fullutr naturligvis eller nästan. Det fattas ett drag på den. Jag köpte ett drag förra veckan men kom till ett problem. Bilprovningen kräver en monteringsanvisning! Var kan jag hitta detta? Det är volvos orginaldrag. Ngn kanske har ett liggandes i garaget?
Tacksam för svar.
import5an
Användarvisningsbild
av dahumbug
Man tycker ju rimligen att Volvo skall kunna ge dig en sån om det är så att du köpt dragkroken av dem! Annars skulle jag ifrågasätta å det grövsta hur de kan sälja en dragkrok till en kund om han sen inte kan montera den och få bilen genom besiktningen. Prata med dem så löser det sig säkert.
av import5an
Ursäkta mig att jag var otydligt :oops: . Jag köpte ett beg drag. Nytt drag på Volvo skulle nog kosta skjortan.
Användarvisningsbild
av dahumbug
Fråga på Volvo i alla fall... visar de lite goodwill så hjälper de dig med biffen!
av TomasL
Den monteringsanvisningen ska Volvo kunna fixa till dig.
Men vänd dig inte till din återförsäljare utan prata med Volvo i Göteborg direkt. Det har jag gjort många ggr. Dom har då skickat monteringsanvisningar i PDF format på mailen till mig.
av import5an
Tack för svaren. Ska kontakta volvo ang detta.
av TomasL
Ring hit:

Volvo Personbilar Sverige AB
Postadress
405 31 Göteborg
Besöksadress
Rävebergsvägen, Angered

Telefon (vxl)
031-325 02 00
Fax
031-330 79 36
av kibbe84
Om du har ett fax nr. så kan jag ev faxa det till dig.
mvh
av noppe72
gå in på biltemas hemsida och dra ut en monteringsbeskrivning, funkar kanon. Lätt förstådd....tar typ 2-3timmar att montera ett drag om man aldrig gjort det förr
av Addekarlsson
Man ska ha en monteringsanvising för just exakt den modell av drag man monterar, för denna monteringsbeskrivning ska man ta med när man reggar om bilen med dragkrok.
Varför? Jo, för att i monteringsanvisningen står det data om draget som SBP ska se när man kommer och typar.
För ni vet väl att man ska typa om bilen när man monterat drag?
Annars blir det jobbigt om man försökar få nått på en försäkring pga olycka med släp, så har man inte reggat med drag...

Mvh/ Adde

:party: :party: Hahaha

Hur tar jag ut felkoder på en 96a?

Vanligaste felen är för lite gas, shimsa[…]

Volvo on call och GSM

Pratade med Volvo om det och de låter inte[…]