Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

har en bensin motorvärmare / parkeringsvärmare i min V70N -00 2,4 aut 20 000 mil

Har läst alla trådar om detta men inte hittat nåt konkret svar.

Min funkade klockrent i våras!
Men i helgen startade han inte vid 0 grader ute. Försökte både på tiduret och direkt på 3-4 ggr.
Försökte en gång till på en eftermiddag igår när det var 10+ ute.
funkar inte.

Den aktiveras som vanligt, inget felmeddelande. nån liten fläkt går igång 6sekunder.
sen stannar allt. och värmaren på displayen slocknar.

har kollat bensinen OK
batteriet OK
säkringen OK

kan det vara att den inte får bensin från pumpen?
mer än 3 försök så måste den in på verkstan för att nollställas?
centrallåset har inget med detta o göra va?
åtgärd? pris?
Senast redigerad av 2 johan666, redigerad totalt 0 gång.
Det är troligtvis något fel på värmaren också.
Riv isär värmaren och kolla, troligtvis är det fläkten till bränslespridaren som har släppt.
Kolla upp det och radera felkoderna, den startar inte om det är felkoder lagrade på värmaren.
S40T4 skrev:Det är troligtvis något fel på värmaren också.
Riv isär värmaren och kolla, troligtvis är det fläkten till bränslespridaren som har släppt.
Kolla upp det och radera felkoderna, den startar inte om det är felkoder lagrade på värmaren.
okej, ska kolla

återkommer med besked

/Johan
vist bör man kolla felkoder o lämna in på verksta, men denna värmare har mycket begränsad felkods info tyver.

Vad händer exakt?
Värmaren ska starta förbränningsfläkten för att blåsa rent värmaren från bensin ångor. sen går den ner i varv. startar glödstiftet.
efter några sekunder börjar bränsle pumpen att ticka & strakst efter det ska värmaren börja brumma (brumandeljud = det brinner inne i värmaren)

nu är det bara att mäta om gjödstifter får ström, får bränslepumpen ström, komer det soppa från bränslepumpen m.m.

hur långt kommer värmaren innan den stannar?

Hur långt kommer man med en hybrid som har […]

Ser att du har en 2021, och då har du bara &[…]

Oljebyte fyrhjulsdrift Haldex

Å andra sidan så lär man uppt&aum[…]

Jaha, ja, det är ju bra i sig. Den jag refere[…]