Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Tomas88
Nej det blir nog inget byte i förtid. Antar att det är original. Förra ägaren hade alltid servat på Volvo.
Har förresten målat de bakre bromsoken idag. Det ena är ju nytt så det hade annan färg.

Sen har jag ett tag haft ett litet missljud ibland när man kör över ojämnheter eller svänger skarpt. Har testat rycka lite i grejerna under bilen men märker inget glapp.
Idag när jag var inne i stan körde jag in i en tvätthall med lyft och hissade upp bilen så jag kunde komma åt bättre. Men märkte inget då heller. På vägen in till stan testade jag även att svänga lite kraftigt fram och tillbaka men då verkade problemet vara borta. Så jag vet inte riktigt vad det är.
Som det är nu avvaktar jag bara.
Användarvisningsbild
av cybermunk
(PO)
Hänt någe?
Användarvisningsbild
av Tomas88
Nej. Det händer inte mycket.

Har börjat störa mig på att det är så stötigt med 17" fälgar.
Har faktiskt börjat fundera på att byta tillbaka till 15" eller ev 16.
Nackdelar med 17":
Sämre komfort
Drar mer bränsle
Dyrare däck
Mer oväsen

Fördelar:
Snyggt
Något bättre väghållning.

Men det blir nog ett tidigt byte till vinterdäck till att börja med.
Användarvisningsbild
av Tomas88
Det beror nog lite på vilken väg man kör på också. Jag kör mycket på väldigt dåliga vägar. Trots att de är asfalterade så är hela vägen "bucklig", alltihop består av ett lapptäcke och en massa tjälskador. Sen kör jag en del grusväg också.
Kommer byta till vinterdäck idag eller i morgon.
  • 1
  • 131
  • 132
  • 133
  • 134
  • 135
  • 137
Missljud AC (kompressor bytt)

Har en ordentlig läckagesökning gjorts v[…]

v70 2.4 140hk 2005,32000mil Allt ovan är ori[…]

Ja en får gratulera. Blev slutsumman godtagb[…]

Ingen write-up på detta? Vore ju trevligt at[…]