Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av jtroli
Hei, jeg er ny på dette forumet. Min kjære dame kjøpe en brukt 2007 V70 med AWD. Det lyste feil meddelane, feil med antisladd systemet. jeg hadde bilen til service hos Helmia i Arvika. der var de kjempehyggelige og tog service men antisladden kunne de ikke fikse. De måtte ha bilen inne en dag eller 2 og de sa det kunne være mye som var feil. De snakket om styringsboksen, eller en pumpe til 4 hjuls trekket og at dette kunne bli svært dyrt.
Er det noen i dette forumet som kan forklare hvilke rekkefølge jeg bør feilsøke eller som har noen tips?. Jeg er elektronikk ingeniør og har jobbet mye med mekanikk og elektronikk.

hilsen fra Norge
jon troli
Användarvisningsbild
av toksmurfen
Hur lyder felmeddelandet exakt, jag kan se om jag kan hitta nåt i VIDA om det....

Skriv gärna också vilken motor och växellåda du har.
av jtroli
hei og takk for svar :-)
jeg skal få sjekket feilkoden. Hvordan finner jeg ut hvike gearksasse det er. Motoren er en 2,5 liter D5 med 185 hk
Gearkassen er automat der man også kan veksle manuelt ved å dra spaken til venstre. det er en knapp ved gearspaken der jeg tror det står W
Användarvisningsbild
av toksmurfen
Hej,

Om du har D5 så bör det vara den 6-växlade automatlådan.... det kan skilja lite på felkoderna så därför är det bra om jag vet om det är 5 eller 6 växlad automatlåda.

Vi har haft IF till våra bilar i flera &arin[…]

Har kollat men kan inte se någon kabel som &[…]

Jag gick in genom påfyllning i bakkant n&aum[…]

Vatten I bagagen på S60

Kan vara bakrutan som läcker. Har varit utf&o[…]