Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av lobbysleeper
Bra ändringar, 18" med sportchassi blir kanon!
Du struntade i stänkskydden eller?
De må dra ner utseendet lite lite, men tycker det är värt det för att slippa stänk och framför allt allt smågrus som blästrar och förstör lacken (mest undertill förvisso, men tråkigt när man tvättar och ser hur slitet det blir utan skydden).
av Lövet
Går att köpa för 300kr per par i efterhand. Tar 2 minuter per skydd att montera.
av lobbysleeper
andreas_lofgren skrev:Går att köpa för 300kr per par i efterhand. Tar 2 minuter per skydd att montera.
Jo givetvis, men ska man ändå ha skydden "bör" man slänga på dem direkt, annars tappar man åtminstonde vitsen att skona lacken från slitage. Då kan lika gärna verkstan få göra det samtidigt som de pular med dragkroken o dyl. :)
av ZizzoZ
lobbysleeper skrev:
andreas_lofgren skrev:Går att köpa för 300kr per par i efterhand. Tar 2 minuter per skydd att montera.
Jo givetvis, men ska man ändå ha skydden "bör" man slänga på dem direkt, annars tappar man åtminstonde vitsen att skona lacken från slitage. Då kan lika gärna verkstan få göra det samtidigt som de pular med dragkroken o dyl. :)
Tänkte som lobbysleeper att lika bra att slänga på dom, men dom skulle ha ca 1500 för stänkskydden med montage. Ok att jag köper en bil för närmare 400 tkr men betala 900 för att borra några hål o dra i några nitar. Då kan jag göra det själv :) Men skall sätta på stänkskydd köper det dock som tillbehör vid sidan :)

Sen så tror jag det blir bra med sportchassi. Sänkningen gör väl inte så mycket om man räknar antal mm men är ju mer utöver det... Ja, bättre väghållning helt enkelt :)
av Lövet
lobbysleeper skrev:
Det är väl inte svårare än att man köper dem i tillbehörsbutiken på vägen hem? Sedan ska man nog inte överväga stenskottsrisken heller. Min förra S40N T5 hade gått 11.000 mil utan stänkskydd, var inga stenskott i hjulhus, sidor eller annat på sidorna. Stänkskydden ger förvisso ett visst skydd mot stenskott men den främsta anledningen är att bilen inte ska bli så skitig pga uppvirvlande vatten.

1500 inkl montage är inte direkt gratis med tanke på att det - utan överdrift - max 5 minuter per hjul.
av perhall
Audi har en eldragkrok så man trycker på en knapp så åker den ut. TYvärr inte fjärrstyrd från förarplats eller nyckelfjärr utan man måste trycka på en knapp i bagaget. Mycket elegant. ca 12 000 kr. Volvos lösning som sagt ungefär som piratdrag till BMW e34 525i som jag hade...

Soltak är trevligt. Har en känsla av att det börjar bli mer såna igen. Bra pris 9900/10500(Bilia) också. Seat tar 14500 till Exeo:(
Användarvisningsbild
av Honke
ZizzoZ skrev:@ Honke
För då blir jag av med bluetooth saken. Den ingår nu. Skulle jag välja VOC så måste jag lägga till ytterligare ca 5500 för att få bluetooth till min mobil.
:shock: Vad konstigt, har du dubbelkollat det?? För det behövde inte jag göra!
Användarvisningsbild
av Racetwin2
ZizzoZ skrev:
Dessa ändringar har jag gjort och blir slutresultat:
Tog bort:
Fästpaneler lastutrymmet
El-barnsäkerhetslås

La till:
Lågt sportchassi
Fortuna 18"
Tog bort fartspärr (Va man tvungen att göra för att få med Fortuna 18"
Jag är grymt nöjd med sportchassit. Stor skillnad mot original. Dessutom är det rena vrakpriset för att få både fjädrar, dämpare och krängningshämmare bytta till styvare dito. Ingen vedbodssänkning där inte:-)

p-s det var till mig du ställde frågan kring LED på garaget. Lycka till med konverteringen. Det är lättare än man tror faktiskt :D
av ZizzoZ
Honke skrev:
ZizzoZ skrev:@ Honke
För då blir jag av med bluetooth saken. Den ingår nu. Skulle jag välja VOC så måste jag lägga till ytterligare ca 5500 för att få bluetooth till min mobil.
:shock: Vad konstigt, har du dubbelkollat det?? För det behövde inte jag göra!
Nej har jag iofs inte gjort, men när jag byggde på internet så blev det så :P Aja e nöjd i vilket fall :) Gäller bara o komma ihåg o ställa tiden :)
av ZizzoZ
Emiljonsson7 skrev:
ZizzoZ skrev:
Dessa ändringar har jag gjort och blir slutresultat:
Tog bort:
Fästpaneler lastutrymmet
El-barnsäkerhetslås

La till:
Lågt sportchassi
Fortuna 18"
Tog bort fartspärr (Va man tvungen att göra för att få med Fortuna 18"
Jag är grymt nöjd med sportchassit. Stor skillnad mot original. Dessutom är det rena vrakpriset för att få både fjädrar, dämpare och krängningshämmare bytta till styvare dito. Ingen vedbodssänkning där inte:-)

p-s det var till mig du ställde frågan kring LED på garaget. Lycka till med konverteringen. Det är lättare än man tror faktiskt :D
Jag precis många tror ju att det bara är sänkning 20 + 15 mm. :)

Jag tack :D Har inte varit inne än men det ser riktigt nice ut :)
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7

Nope, tar man BE nu så är högsta […]

Du kan köpa satsen själv, hårdvara[…]

Volvo V50 mugghållare?

Tack, hade googlat en hel del, men den dök al[…]

Stort tack för tipsen, jag skall börja g[…]