Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av larsmicke
Hej

Ny här men ej ny volvo ägare .
Beställde i går en ny xc70 D5 Aut summun min tredje på nio år.
Bilen ska lev innan jul säger dom, har läst här i några år men nu tänkte jag bli lite mer aktiv här.
Har i skrivande stund en xc70 2007 som jag är mycket nöjd med det ska bli kul att byta upp sig till 205 hk

Micke
av lobbysleeper
larsmicke skrev:Hej

Bilen ska lev innan jul säger dom, har läst här i några år men nu tänkte jag bli lite mer aktiv här.
Har i skrivande stund en xc70 2007 som jag är mycket nöjd med det ska bli kul att byta upp sig till 205 hk

Micke
Välkommen som medlem då, och grattis till nya bilen (om än bara på pappret än så länge).
Vilken färg blev det? Nåt annat på inköpslistan värt att nämnas?
av larsmicke
Hej

Det blev en ice vit till färgen och en high performance ljudanl tycker det är bra ljud i dom
sen vart det vinterdäck med cecino fälgar.
Användarvisningsbild
av Henry_Fågeljazz
Min är svart men den vita är snygg. Tycker XC70 är mer stilren än XC60 som är lite för "svullen" för min smak.

Hoppas du blir nöjd med din nya vagn. På vintern är denna haldexversion härlig så du får hoppas på lite snö och is! 8)

Alltid roligt att gå och vänta på en ny bil.

Kan också rekommendera Polestars effektopimering som ger lite extra kraft åt ekipaget.

Lycka till!

hälsar

Henry
av larsmicke
Ett tips är att beställa i slutet av året för att få bästa pris då har handlarna stöd av general agenten
allt för att få upp försäljnings statistiken för året som gått.

Micke
av Zmurfen
larsmicke skrev:Hej

Micke
Väldans va det skiljer på leveranstider, beställde min XC 70 i juli och senaste beskedet nu är 1-5nov

//Håkan
av Bergenser
SItter själv och funderar på att byta upp meg från min 2,0F til diesel och fyrhjulsdrift. Väger mellan XC60 och XC70, men har inte varit och provkörd än. XC60 er kanske favoriten på pappret då storleken räcker för mig. Dock ser jag att Bilia har erbjudande på XC70 Black Edition som gir 9,5% rabatt innräknat takbox og stylingpaket. Och det gir möjligen en prisfördel jamfört med motsvarande XC60 för en privatkund ?
Användarvisningsbild
av Datarolf
Hej!

Gratulerar till en trevlig bil!

Jag själv har sedan länge varit Saab, Ford och annan bilägare. Köpte år 2009 min första Volvo, en 2010 XC70 D5 (205hk) automat summum. Efter att nu ha kört den i precis ett år och några tusen bil, både i Stockholm och långt upp i Norrland, kan jag bara säga att jag är helnöjd. Komforten är suverän, motorn är urstark och lastförmågan lysande.

För någon vecka sedan hade jag en 2011 Volvo S80 3.2 med något slags turbubensinare som hyrvbil i en vecka i USA. Komforten var densamma som i min bil, men jag längtade omedelbart tillbaka till min D5; bensinaren växlade, vrålade och drog bensin, men draget känns (märkligt nog) mycket bättre med D5:an.

Hälsningar

Rolf J
av perhall
Datarolf skrev:Hej!

Gratulerar till en trevlig bil!

Jag själv har sedan länge varit Saab, Ford och annan bilägare. Köpte år 2009 min första Volvo, en 2010 XC70 D5 (205hk) automat summum. Efter att nu ha kört den i precis ett år och några tusen bil, både i Stockholm och långt upp i Norrland, kan jag bara säga att jag är helnöjd. Komforten är suverän, motorn är urstark och lastförmågan lysande.

För någon vecka sedan hade jag en 2011 Volvo S80 3.2 med något slags turbubensinare som hyrvbil i en vecka i USA. Komforten var densamma som i min bil, men jag längtade omedelbart tillbaka till min D5; bensinaren växlade, vrålade och drog bensin, men draget känns (märkligt nog) mycket bättre med D5:an.

Hälsningar

Rolf J

Ja, 3,2 är allt annat än urstark. Liksom de flesta sexcyl bensinare utan turbo klen på låga varv... men jag tycker den har helt fantastiskt motorljud + tyst när man kör lugnt. D5 är ju mer rustik... det är dock svårt att återgå till bensin utan turbo när man vant sig vid en D5.../PH
Användarvisningsbild
av Datarolf
Tackar för klargörandet - 3.2 är alltså en 6 cyl bensinare utan turbo. Säljs den bara i USA, för någon sådan finns väl inte i det svenska motorprogrammet? Var kan man hitta några data om den motorn om man vill jämföra med min 205 hk D5?

Vänliga hälsningar
Rolf J

Skruva ur den gamla, låt all bromsvätsk[…]

Min har efter 1500 mil förbrukat El 6,9 kWh[…]

motorinställning

Min B230A motor är vevaxeln ett halvt varv f[…]

D4 vs T4

Jag har en v70 d4 2013 som jag är nöjd[…]