Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av ZizzoZ
Sitter och funderar på om jag ska lägga till

- Lågt sportchassi
- Fortuna 8x18" Diamond Cut

Men funderar även på det du sa Hanymo. Med servon, och då kan man inte ha lägre chassi.

Vad säger ni? Lägre bil eller hastighetsberoende servo?
av ZizzoZ
ZizzoZ skrev:
Moody skrev:Vad menas med III i "V70 II D3 III"?
Vet inte :P Men det står så i mina papper :D
Har kollat runt lite och bildat mig en egen uppfattning, att det beror på vilken utrustning.

D3 I - Kinetic
D3 II Momentum
D3 III - Summum

Rätta mig gärna om jag har fel. Lär mig gärna mer :)
Användarvisningsbild
av Variosboy
Kul med ny bil! Grattis!

Har en fundering som jag ofta tänker på när jag ser nya bilar överhuvudtaget, varför väljer man fast drag?
av ZizzoZ
Variosboy skrev:Kul med ny bil! Grattis!

Har en fundering som jag ofta tänker på när jag ser nya bilar överhuvudtaget, varför väljer man fast drag?
Tack :D

Dom fördelarna som jag ser med fast drag är att

1. Man slipper ha draget löst i bagagen (även om det finns bra fack under mattan)
2. I framtiden slipper man fundera på om det kommer att strula o inte fungera som det skall.
3. Man har det alltid på samma ställe
4. Skulle man bli påkörd bakifrån tex. vid stoppljus i låg fart kanske man slipper skador på bilen och draget får sig en liten smäll bara. :)

Sen så tycker jag att låden man får med(som sitter där när inte draget gör det) det avtagbara draget är fult, fulare än fast drag. Bättre volvo gjort som så många andra och gömt draget under stötfångaren så man sedan fäller ner det. Då hade jag tagit avtagbart :)
av Arese
ZizzoZ skrev:
Sen så tycker jag att låden man får med(som sitter där när inte draget gör det) det avtagbara draget är fult, fulare än fast drag. Bättre volvo gjort som så många andra och gömt draget under stötfångaren så man sedan fäller ner det. Då hade jag tagit avtagbart :)
Det är ju detta som är dealbreakern. Ser förjäkligt ut!

Fast jag lånar bil de 0-2 ggr per år jag behöver drag.... :D

Mvh
Arese
av Steff 99
Variosboy skrev:Kul med ny bil! Grattis!

Merparten av nybilar är "tjänstebilar" och då är det kostnaden som styr , man väljer det billigaste alternativet.
Användarvisningsbild
av Variosboy
Håller med om att kåpan är ful till det löstagbara, men måste nog säga att jag tycker det är grymt mycket fulare med fast drag.. Nåväl, det är en fråga om smak, och när det gäller smak så har alla rätt till sin egen smak!

:wink:

Bara jag som förstört byxor på det fasta draget på bilar för mer pengar än tillägget för löstagbart drag? Det är i alla fall det största motivet för mig att köpa löstagbart.. :D
av Lövet
Använder man draget ofta så är finns ingen anledning med delbart. Delbara har en makalös förmåga att börja ärga och strula på alla möjliga sätt. Använder man draget sällan så är det väl värt det men annars inte.

För övrigt är Volvos delbara drag ungefär det fulaste på marknaden så själv anser jag att det fasta draget ser lika bra/dåligt ut.

Såhär ska ett 'avtagbart' drag se ut:

Finns också dessa lösningar: http://www.blocket.se/bastad/BMW_5ser_a ... ?ca=11&w=3,
av Steff 99
Arese skrev:
ZizzoZ skrev:
Det är ju detta som är dealbreakern. Ser förjäkligt ut!

Fast jag lånar bil de 0-2 ggr per år jag behöver drag.... :D

Mvh
Arese
Jag gör samma val, 8.000 upp till 13.000kr för ett drag som används max en gång/år, att hyra en större skåpbil för de tillfällen kostar ca 400-500kr/gång och samtidigt slipper jag ett fult drag, om jag inte väljer en bil med helt dolt infällbartdrag på bilen för 12-13.000kr.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 7
B200ft svårstartad

Har bytt den till en Bosch original utan någ[…]

Jag hade valt D3. D4 kan sticka iväg en aning[…]

Köpråd XC60 T8 -18/19

Stämmer, xtra maskinskade försäkrin[…]

Trasig Renault Scenic