Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Nu har jag bytt strålkastartorkarmotor på min bil, det var inte vidare svårt.
Tyvärr köpte jag en vänster i hopp om att kunna vända den och sätta på höger sida. Det går att göra men om jag har fattat det rätt så pekar inte bladen innåt grillen i viloläge då.

Så nu har jag en strålkastartorkarmotor som funkar till vänster sida över om någon är intresserad.
Tyvärr har jag redan köpt min. Glad att höra att det gick bra och var en relativt enkel operation dock. Har mitt "roliga" kvar.

/Håkan
gsx550 skrev:
Fred skrev:
gsx550 skrev:Jag har inte hittat nån ny motor än. Måste fixa det innan jag ska besiktiga.
Någon som vet vad Volvo tar för en ny motor?
Besiktningen kräver inte strålkastartorkare... :D

Mvh
/Fred
Om man har xenon måste man antingen ha fungerande strålkastartorkare eller högtrycksspolning.

Jag har nyligen kollat. De ska ha 4.400:- för bytet. Bilia!!!!!
"curreing"
Synd att det inte var vänster du behövde. Jag köpte till bägge sidor till min men jag bytte bara höger som var sönder.
Så jag har en vänster strålkastartorkarmotor till en S60 (förarsidan) över om någon är intresserad. Den är begagnad men jag har provat den och den fungerar.

Jaha, ja, det är ju bra i sig. Den jag refere[…]

Vi har haft IF till våra bilar i flera &arin[…]

Har kollat men kan inte se någon kabel som &[…]

Jag gick in genom påfyllning i bakkant n&aum[…]