Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av gun_shot
hej. ny här har köpt en sub på skroten men hittar inte kabeln i skuffen som ska kopplas. nån som vet hur man kopplar dit den utan att man har den rätta sladden/kontackten.typ som kopplings schema eller nått . tacksam för all hjälp
Senast redigerad av 1 gun_shot, redigerad totalt 0 gånger.
Användarvisningsbild
av Loner
Åk på volvo och köp rätt kabel, dvs en kabel som går till varje högtalare i d-stolpen, kostar några hundringar, sen är allt "löst"

/L
Användarvisningsbild
av gun_shot
okej, tack för hjälpen. Det är nog bäst.
Användarvisningsbild
av gun_shot
hmm va till volvo o beställde kabeln men dom hämta hem fel o den rätta kosta 470:- lite mycke för en kabel tycker jag :shock: ska prova med att få skroten plocka ur den (i bilen den satt i)kabeln alltså.
Användarvisningsbild
av Loner
gun_shot skrev:hmm va till volvo o beställde kabeln men dom hämta hem fel o den rätta kosta 470:- lite mycke för en kabel tycker jag :shock: ska prova med att få skroten plocka ur den (i bilen den satt i)kabeln alltså.
Tillåt mig skratta :roll: men fick du kabeln till högtalarna i d-stolpen?

Det fick jag när jag skulle ha till min bas :roll:

Men åk du till skroten, bjud dem 20 sånn för kabeln osså skruvar du ur den själv. 8)

/L
Användarvisningsbild
av gun_shot
japp det va högtalar kablar jag fick men dom har jag ju redan eftersom det sitter diskanter där som fungerar.men han sa att det skulle ingå kablar om jag köpt subben av dom :cry: men den ville dom ju ha 4330:- o det tyckte jag va saftigt för en subwoofer så det vart en från skroten för 2000:- + frakt på 185:-men jag skulle ha begärt att kabeln va med. men han sa till mig att den ska finnas i bilen redan .nåja den som väntar på nå gott ....den lär sig vänta..
Användarvisningsbild
av Loner
Precis som jag fick, och förmodligen nån före mig för påsen kablarna låg i var märkta med ett regnr.. Ikompetent personal som vanligt som inte kan leta fram rätt kabel.... Jaja tur att det är lätt atyt lämna igen grejor iaf :)

Du hade ganska flyt som hittade en på skroten, dom går åt som öl på midsommar annars..
"Problemet" med kablen är att den är fastsatt i säkringsdosan bak, så det är inte så lätt att plocka ur den ur bilen, men det går naturligtvis.

/L
Användarvisningsbild
av gun_shot
(Problemet" med kablen är att den är fastsatt i säkringsdosan bak, )
okej men hur är det att sätta dit den då? kan man se vart den ska sättas dit?
eller kan du beskriva för mig vart den sitter i dosan.läste en annan tråd att det bara var att ta kabel från en diskant och sen plus o minus kabel. men det tror jag inte på för jag har sett kabeln o det är fler än fyra sladdar till subben
Användarvisningsbild
av Loner
condmaster länkar till monteringsanvisingen för subben.

/L
Skumt fel b230ft

Brukar det inte kunna bli läck i eller fr&ari[…]

Bensinpriser v2

Du kan vara lungn, du kan tanka din volvo om 20&ar[…]

Fungerar cigg uttaget 12v? Fungera dimmer reglaget[…]

Haha, vi har olika synsätt märker jag. P[…]