Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av 780xlt
XC70 -03 2.5T

Ett fenomen som jag undrar om det finns förklaring och enkel åtgärd till:

När jag tankar så stannar bensinhandtagets autostoppare precis hela tiden.(alltså precis som att den tankat fullt, fast den har precis börjar)
Det gör att jag får stå och hålla in bensinhandtagets handtag hela tiden.

Är avrinningen i påfyllningsröret förklaringen, dvs att det rinner ner i tanken för långsamt eller liknande?

Det är någon skillnad mellan pumpar på olika bolag och platser. Men i 8 fall av 10 är det strul.
Kan det vara olika tryck i bensinpåfyllningen eller liknande som är förklaringen?

Känns som ett skumt problem.
Någon som varit med om liknande?
av kameltass
Har haft det 'problemet' själv några gånger, vet inte om det är just det som ställer till det för dig.
Hursomhelst, prova att inte köra ner munstycket helt i "botten" så att säga, så får du se om det blir någon skillnad.
av ture
Är avrinningen i påfyllningsröret förklaringen, dvs att det rinner ner i tanken för långsamt eller liknande?

förklaringen borde vara att mängden luft i tanken inte hinner ut tillräckligt fort i förhållande till mängden bränsle som skall i

mvh
t

Den aktuella bilen är tillverkad 2021-11-03[…]

Elpriset

Januari blev en dyr månad för mig som b[…]

Vatten I bagagen på S60

Jag har samma sak att vattnet droppar ungefär[…]

Tack för tankar och reflektioner! Jag kommer […]