Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av isak
rundsnack igen?

ingenting om betyg i poäng i biltester har jag frågat om!
FRÅGAN? ÅTERIGEN??
FUNGERAR fungerar SRS MED PERMANENT INKOPPLING AV BÄLTESLÅSET? du har ju inte orkat, kunnat läsa vad vi frågat om? jag respekterar dig men vill kunna få ett rakt svar? JA alt NEJ inget invecklande i poäng OSV i tester ute i världen!
Isak
Användarvisningsbild
av CarMan
kan tyver inte svara, då jag inte förstår frågan.

SRS systemet fungerar i den bemäskelsen att det inte kommer att ge felkod eller kopplas ur.
MEN det kommer inte att ge den hjälp det ska ge i vissa sitruationer

så om jag ska dra det hårt o svara ja eller nej på om SRS systemet sungerar 100% korekt i alla sitruationer som kan uppstå så är svaret nej. Något jag svarat på 3-4 gånger det senaste dygnet !!!
Användarvisningsbild
av isak
OKAY!
FÖRSTÅR FULLSTÄNDIGT VAD DU SVARAT PÅ!
eller inte vill svara på. ex vissa situationer? vilka?
du har rundsnackat 3 4 gånger det sista dygnet!!!
av Cedrix
Men ge er nu!
Tycker CarMan har svarat så gott det går och jag förstår vad han menar i alla fall.
Ni kan ju PM:a varandra så vi andra slipper detta!
CarMan skrev: Bälteslåsen är hård dragna till CEM
CEM får hastighets signalen via CAN från BCM
Cem skickar komando via CAN till ICM
ICM sänder komandot via MOST till IAM
IAM sänder ljudet analogt till högtalarna (alternativt via MOST till slutsteget o sen analogt till högtlarna)

Kort förklarat så finns inget can nät till sterion, det moste först över på MOST nätet.

OK, tack då fins det inte så mycket att hitta på där då om man fortfarande vill ha stereon i funktion med knapparna på ratten. IAM är det stereon?
Användarvisningsbild
av CarMan
Cedrix skrev:Men ge er nu!
Tycker CarMan har svarat så gott det går och jag förstår vad han menar i alla fall.
Ni kan ju PM:a varandra så vi andra slipper detta!
CarMan skrev: Bälteslåsen är hård dragna till CEM
CEM får hastighets signalen via CAN från BCM
Cem skickar komando via CAN till ICM
ICM sänder komandot via MOST till IAM
IAM sänder ljudet analogt till högtalarna (alternativt via MOST till slutsteget o sen analogt till högtlarna)

Kort förklarat så finns inget can nät till sterion, det moste först över på MOST nätet.

OK, tack då fins det inte så mycket att hitta på där då om man fortfarande vill ha stereon i funktion med knapparna på ratten. IAM är det stereon?

Ja IAM är stereon.
  • 1
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9

Vi har haft IF till våra bilar i flera &arin[…]

Har kollat men kan inte se någon kabel som &[…]

Jag gick in genom påfyllning i bakkant n&aum[…]

Vatten I bagagen på S60

Kan vara bakrutan som läcker. Har varit utf&o[…]