Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av isak
bara söka tidigare i tråden!
verkar som du inte läser vad vi skriver? tunnelseende hos dig?
Användarvisningsbild
av snoddasD5
På förra V70 så ladda dom nån mjukvarugrej då försvann ljudet tror det kosta då 500:- ladda även så jag hade helt släckta lampor på 0 så man kunde smyga. sen varför ska andra bestämma om jag vill ha bälte? ingen bestämmer ju om jag vill röka? så jag hoppas du får bort ljudet kämpa på bälte är bara för fegisar.
Användarvisningsbild
av isak
huvudet på spiken SNODDAS D5.
mitt ljud är borta!

ganska typiskt i forumet? att inte kunna ge svar i kontroversiella frågor!
väntar fortfarande på svar i frågan jag ställde i går kväll ca 22 tiden?
det har inte med personförföljelse att göra! utan ett erkännande att andras åsikter ska respekteras!
RAKA svar och inget svamlande.
Isak
av Cedrix
CarMan skrev:
Ljuder kommer från bilens högtalarsystem
Går ljudet via canbus till stereon och sedan till högtalarna?
Användarvisningsbild
av CarMan
isak skrev:bara söka tidigare i tråden!
verkar som du inte läser vad vi skriver? tunnelseende hos dig?

Är det du eller jag som är intresserad av att få svar på en fråga? vill du ha svar så ställ frågan, i annat fall logga ut från forumet.
Användarvisningsbild
av CarMan
snoddasD5 skrev:På förra V70 så ladda dom nån mjukvarugrej då försvann ljudet tror det kosta då 500:- ladda även så jag hade helt släckta lampor på 0 så man kunde smyga. sen varför ska andra bestämma om jag vill ha bälte? ingen bestämmer ju om jag vill röka? så jag hoppas du får bort ljudet kämpa på bälte är bara för fegisar.
En iriterande bältesvarnare ger högre betyg i biltester värden över & i Euroencap o sånt, samt att det går i stirl med volvos ledande säkerhetstänkande.
höga betyg i teser säljer bilar, så självklar har bilarna bältesvarnare.

Mig vetligt existerar ingen sån mjukvara, dock kan man ladda en mjukvara som förendrar beteändet & det är nå den du hadde på din förra bil.
Användarvisningsbild
av CarMan
Cedrix skrev:
CarMan skrev:
Ljuder kommer från bilens högtalarsystem
Går ljudet via canbus till stereon och sedan till högtalarna?

Bälteslåsen är hård dragna till CEM
CEM får hastighets signalen via CAN från BCM
Cem skickar komando via CAN till ICM
ICM sänder komandot via MOST till IAM
IAM sänder ljudet analogt till högtalarna (alternativt via MOST till slutsteget o sen analogt till högtlarna)

Kort förklarat så finns inget can nät till sterion, det moste först över på MOST nätet.
  • 1
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
Vatten I bagagen på S60

Kan vara bakrutan som läcker. Har varit utf&o[…]

Den aktuella bilen är tillverkad 2021-11-03[…]

Elpriset

Januari blev en dyr månad för mig som b[…]

Tack för tankar och reflektioner! Jag kommer […]