Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Swedenelias
Tjaaa. Jag undrar om det finns någon som vet var man kan köpa bara ett block till en volvo 850 t5? (har försökt med bildelsbasen inga resultat) Mvh
av wexe
e nog inte allt för många som säljer endast block du får nog köpa dig en komplett motor eller en billig t5a ?
av Swedenelias
wexe skrev:e nog inte allt för många som säljer endast block du får nog köpa dig en komplett motor eller en billig t5a ?
.

Jo jag vet men för att göra en lång historia kort, Fick motor ras hade en mekaniker som plockade ner motorn och sa att jag skulle beställa delar. fick hem alla delar för 15000 och skulle börja renovera men först då såg mekanikern att blocket va skadat, och volvo tog inte tillbaka delarna, och blocket var tyvär för skadad för att kunna borra (rättare sagt fanns inte kolvar som va tillräckligt stora)
Användarvisningsbild
av Marlboroman
Swedenelias skrev:och blocket var tyvär för skadad för att kunna borra (rättare sagt fanns inte kolvar som va tillräckligt stora)
Det är väldigt vanligt vad det gäller dessa block, så det kan va svårt att hitta block som inte är så slitna. Sen beror det ju lite på vad du har köpt för storlek på kolvar med. Har du 81.4mm finns det ju en hyffsad chans att hitta block som går att rädda.
Styrleder till V70 T5 år 2000.

SMI som jag uppfattar att jag har så fungera[…]

Kom ihåg att bläsa utt EGR-köleren[…]

Tack, har kikat på den men ser verkligen ut […]

Idag stod det lackrengöring på menyn oc[…]