Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Helsingborgaren
Då vi skall flytta till en lägenhet utan garage kollade jag lite på begagnade bensinvärmare. Ringde min Volvohandlare och frågade hur mycket det skulle kosta att uppdatera programvaran i bilen om jag själv installerade bensinvärmaren!
Fick då till svar att de inte kan uppdatera min bil utan bara från och med 02!!! Så med andra ord kan jag inte installera någon!
Kan detta stämma??? Tacksam för svar!
Användarvisningsbild
av CarMan
Helsingborgaren skrev:Då vi skall flytta till en lägenhet utan garage kollade jag lite på begagnade bensinvärmare. Ringde min Volvohandlare och frågade hur mycket det skulle kosta att uppdatera programvaran i bilen om jag själv installerade bensinvärmaren!
Fick då till svar att de inte kan uppdatera min bil utan bara från och med 02!!! Så med andra ord kan jag inte installera någon!
Kan detta stämma??? Tacksam för svar!
Tillbehörskatalogen ligger nånstans på volvos hemsida. är din bil med kan du få, är den inte med kan du inte få.
Användarvisningsbild
av CarMan
Hmmm. Ser konstigt ut. brukar alltis stå artickelnummer & schassi nummer avgränsningar m.m. mn det står inte ?

http://vccs.volvocars.se/AccessoriesWeb ... VCC-249396
av Helsingborgaren
Javisst ser det konstigt ut i katalogen. Den finns ju med! Vet inte men min lokala Volvohandlare är lite skum. Jag få forska vidare! Tack för hjälpen iaf!

Har kollat men kan inte se någon kabel som &[…]

Jag gick in genom påfyllning i bakkant n&aum[…]

Vatten I bagagen på S60

Kan vara bakrutan som läcker. Har varit utf&o[…]

Den aktuella bilen är tillverkad 2021-11-03[…]