NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

CarMan skrev:Alla mjukvaror finns hoss volvo, din återförsäljare måste köpa mjukvaran i den stund han ska ladda ned den.
.
Hmm, tror inte bilia betalar några stora pengar för mjukvaran? Då de lockar en med att göra service hos dom och får mjukvara gratis ? Lite som att Microsoft inte tar betalt för uppdateringar.. Men jag kanske är helt ute o cyklar ??:-/
Användarvisningsbild
av ThomasT
Toffelhjälten skrev:Stämmer bra, bilia betalar 0,01kr för din uppdatering, ska du dock köpa en totaluppgradering t.e.x kostar den ungefär 350kr bara i mtrlskostnad, vilka avanser =)
Jag tror det där är ändrat nu, de får betala betydligt mer nu.

.
ThomasT skrev:
Toffelhjälten skrev:Stämmer bra, bilia betalar 0,01kr för din uppdatering, ska du dock köpa en totaluppgradering t.e.x kostar den ungefär 350kr bara i mtrlskostnad, vilka avanser =)

.
Det är inte ändrat, vad får dig att tro det ?
Användarvisningsbild
av ThomasT
Toffelhjälten skrev:
ThomasT skrev:

.
Det är inte ändrat, vad får dig att tro det ?
Jag har för mig jag har läst det här eller på svx(eller vad det andra volvo forumet heter) i samband med att vi diskuterade uppdatering av soft till huvudinstrumentet för att få dit klockan.

.
Användarvisningsbild
av CarMan
rosenlorden skrev:
CarMan skrev:Alla mjukvaror finns hoss volvo, din återförsäljare måste köpa mjukvaran i den stund han ska ladda ned den.
.
Hmm, tror inte bilia betalar några stora pengar för mjukvaran? Då de lockar en med att göra service hos dom och får mjukvara gratis ? Lite som att Microsoft inte tar betalt för uppdateringar.. Men jag kanske är helt ute o cyklar ??:-/

Trodde jag var tydlig, gör ett nyt försök

Vid service bjuder volvo på mjukvarran & verkstan bjuder på nedladdningen, men detta gäller bar det artickelnummer som man bara kan köpa i samband med service & det artickelnummert innehåller ett paket av mjukvaror till vissa utvalda enheter. du kan altså itne så välje en henhet elelr alla utom en.

ska du ladda nån annan mjukvara så kostar den penger, så om du vill göra en uppdatering av allt i bilen förutom motorstyrenheten så kostar det slantar.
av Psyko
Stödjer Carmans inlägg.

Servicemjukvaran bjuder Volvo på, alla andra mjukvaror betalar
Återförsäljarna för. Priset varierar beroende på enhet men dom
ligger mellan 250-450 kr.

Att ladda mjukvara i en bil som är laddad med extern mjukvara innebär
alltid en viss risk, oavsett vad leverantören av den mjukvaran säger.

Har man otur så sabbar man den styrenheten som är manipulerad med annan mjukvara.

Ring BSR eller vilken leverantör det nu gäller o kolla med dom,kolla även om dom står för
ev följdfel som kan uppstå
av VXC70
uppdatera inte! om du har bilen trimmad. trimmar du med annat märke än polestar kan du glömma att du kan ta service uppdateringar.... så det är nått du får leva utan.
Användarvisningsbild
av Fellow
VXC70 skrev:uppdatera inte! om du har bilen trimmad. trimmar du med annat märke än polestar kan du glömma att du kan ta service uppdateringar.... så det är nått du får leva utan.
Bullshit, Min blev uppdaterad utan problem vid service och trimmet var kvar efteråt.
Välkommen ut i trafiken

Jag har kvar ett nytt expansionskärl, som &[…]

installera dragkrok

ok! Vilka funktioner får man med volvo orgin[…]

Min precis nya XC60 -26 Plus med Darkpaket kommer[…]

Halvljus

Halogen eller Xenon?