- tor 07 okt 2010, 18:55
Med dom där miltalen bör du kolla att länkarmarna eller i alla fall länkarmsbussningarna är bytta. Mina tog slut vid 16 000 mil. Krängningshämmarstagen fram bör vara bytta också. Bromsskivorna kan börja sjunga på sista refrängen. AC kan behöva renoveras. Kolla att gasspjället är bytt eller var åtmistone observant på motorgången, sök på gasspjäll på forumet för att lära dig symptomen. Mina bromsslangar byttes också vid 16 000 mil.
Det kan vara en del småsaker att fixa, men jag resonerar som så att oavsätt vilket så är det måååånga mil kvar på bilen och även om det kostar en del att fixa småfel och byta slitdelar är detta ändå billigare än vad en ny bil med samma komfort och kvalitetskänsla värdeminskar per år.
Finns säkert fler saker att leta efter, men detta är iaf vad jag vet att jag bytt på min 2,4 170hk som nu gått 18 000 mil (slog över idag!)
EDIT: Någon kan säkert upplysa dig om hur man kollar så att turbon är i bra kondition, men jag köpte en slö sugmotor just för att jag läst här på forumet om en del som har turboproblem på bilar som gått en bit. Jag behöver bilen varje dag och är allergisk mot problem, så kan jag välja bort en källa till potentiella problem så gör jag det, även om det innebär en ganska mycket slöare bil.
XC70 2.5T AWD Business MY04
V70 D4 AWD Momentum MY14
SÅLD - XC60 Drive Momentum MY10
SÅLD - V70 Drive Momentum MY 11