Säkerhet, larmsystem, centrallås, startspärr, alkolås, rattkryckor, hur man försvårar för tjuven att göra inbrott etc. Dvs. I princip allt som har med säkerhet att göra. OBS! Skriv vad det gäller för bil- samt årsmodell, så blir det lättare att hjälpa till!

Moderator: Moderatorer

av Sugladd
Då jag var osäker vart jag skulle posta, provar jag här då det ändå handlar om säkerhet, hur stolarna monteras osv.

Är så att jag tänkte riva ut mina nuvarande stolar och sätta in ett par sportstolar (Expert Bilmarco) problemet är ju bara hur.

Pratat med Bilia, Bsr, om dom har några skenor man kan köpa och bara sätta bolt-on sas. Någon som vet hur jag skulle kunna lösa detta? Man vill ju gärna att stolarna skall sitta som dom ska vid en ev krock. Stolarna satt i min förra M3:a klockrent.

Vore tacksam för svar.

Mvh
Användarvisningsbild
av Ticken
Det är lite olika här faktiskt. Hjälpte en kamrat att montera ett par OMP-stolar i hans porsche 911. I det fallet sålde OMP en monteringssats inklusive skenor för att stolarna skulle passa bolt-on.
Jag känner inte igen ditt val av stolar, men om du kollar med en sparco eller momo återförsäljare så borde dom kunna tillhanda hålla en lista på vilka bilar och modeller som det finns monteringsprylar till. Börja med att hör med tex realcar.
Om det nu INTE finns något till din bil så tycker att jag kan bygga själv, använd riktiga prylar, riktigt fläskiga grova skruvar och grejjer så ska det nog gå bra.

/Ticken
Användarvisningsbild
av MartinS
Om kroppen trycks bakåt är det stolen som måste ta hela vikten, då hjälper inte bältet mycket.

Visserligen är 80% av alla krockar rakt mot något, men de andra 20%:en finns ocksåp.

/Martin
Missljud från motor

Hej allihopa. Jag har en Volvo V60 D3 motor som g&[…]

Får inte uppdatering att starta i bilen. Bli[…]

Tack för tipsen :-) Rätta mig om jag […]

Brainys V60

Fast om jag kollar brainy's bilder så har h[…]